|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har ett problem med värmen i bakrutan, den finns ingen spänning fram till rutan, med det lyser i knappen. Kan det vara nåt kabekbrott eller något relä? Är det vanligt fel? | |
|
Ingen som vet nåt om detta? |
|
|
Vanligt med kabelbrott om det är en touring. Är vid vänster gångjärn i så fall. Om det är en sedan så vet jag inte vad som är felet. Mvh Sven |
|
| Nej det är en sedan 530ia 94 | |
| Kolla säkringen under baksätet, du måste skruva bort en lucka för att komma åt den, hade samma fel på min E34 -88, Lampan lyste men inge värme. Mycke trasig säkring där men har fungerat i 4 månader nu. | |
|
Jag kollade säkringen, det stog att det skulla vara nr 35 men det fanns ingen säkring där inte ens stift i botten, måste vara felskrivit. Det var ingen annan säkring trasig heller. värmen i speglarna fungerar. |
|
|
Spegelvärmen borde inte gå på samma säkring, bakrutan drar för mycke ström. Montera bort baksätet och ryggstödet, följ kabeln från bakrutan till säkringsboxen och titta vart den går. Kanske kabelbrott eller inte ens inkopplad... Dom flesta kör ekonomiskt - Vi andra kör BMW |
|
|
Hur fungerar den här antennförstärkaren som sitter vid bakrutan. värmen går ju genom den på nåt sätt. Nu har jagh spänning fram till antennförstärkaren hela tiden, även när nyckeln är avstängd, ska det vara det? |
|
| Jag har exakt samma problem! Fast jag har inte kollat säkringar eller så än! Ska bli intressant o se hur detta löser sig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.