AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
821

Mekargarage i Sthlm

Visa användare
242
FullFartFram
Z3 2,8 Roadster -98
Jag undrar om det är någon som vet var man kan få tag på ett mekargarage i Stockholm. Tanken är att ha ett ställe att meka med cabben under vintermånaderna så den måste kunna stå mer eller mindre nerplockad under denna tiden.
Något som hade varit riktigt kul hade varit att ha ett riktigt stort garage så att man hade kunnat vara ett mekargäng på 3-5 bilpillare.
Jag bor på söder så det vore idyliskt om det låg hyffsat centralt.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Vi är några stycken som har liknande tankar, kolla här:

Länk

Om vi kan bli några stycken kan det bli verklighet.

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
242
FullFartFram
Z3 2,8 Roadster -98
Precis vad jag hade i tankarna ! Om kostnaderna inte skenar iväg alltför mycket så är jag med. Men stämde verkligen det priset som stod där ??
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

255 kvm x 550kr/kvm = 140250 kr
Man får väl förutsätta att det är årshyra men det blir ändå 11687,50 kr/mån.
Fast på 210 kvm kan man väl vara några bilar...

//Stenback
Mi
289
MickeM
2002-73
Hallå,

jag är gärna med och delar! Är man 10 st så får man ju 20 kvm var!

kom igen nu!

Min sida
Länk
Mi
289
MickeM
2002-73
kolla även länken om garaget på Östermalm...

Länk

Lite dyrare, lite finare =)

Min sida
Länk
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Anmäler mitt intresse!

//Roger
BmwCS #5251
Visa användare
242
FullFartFram
Z3 2,8 Roadster -98
Jag tycker att en lokal på 200kvm blir lite väl stort. Skulle helst se att man inte är fler än kanske 5 styckna och att man då kanske kunde hitta en lokal runt 100 kvm med en kostnad på kanske 5 000/mån
Anledningen till att jag inte vill ha en lokal på +200 kvm är att då behöver man vara +10 styckna och ju fler man är, desto mer strul (många viljor, "vem f-n har snott min 14-nyckel" o.s.v.) brukar det dessvärre bli.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Vi va några som skulle dela på en lokal i Huddinge,men sa ifrån oss de eftersom de va aningen för långt ifrån oss,vill ju inte åka flera mil bara för de...
Om jag inte minns fel va den på 85kvm.

Om intresse finns så kan jag ju försöka få tag på han som hade de när vi va intresserade..kanske fick tag på nån som tog de.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

FFF: ligger mycket i vad du säger, det krävs ganska god disciplin ju fler man är och regler som endast går att tolka på ett sätt.

Svårigheten är nog inte att hitta intressenter utan att hitta rätt storlek på lokal till rätt pris...

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
242
FullFartFram
Z3 2,8 Roadster -98
Haas: Huddinge är tillräckligt nära för mig och allt är intressant.
Visa användare
242
FullFartFram
Z3 2,8 Roadster -98
Mats: Jag tror att det ligger en hel del i det du säger om att problemet ligger i att hitta rätt lokal. En tanke som jag har är att gå ihop 4-5 styckna redan nu och komma fram till vad vi är villiga att betala för en lokal samt vilka krav vi ställer på lokalen. Då kan man söka utifrån dom kriterierna och bestämma sig relativt snabbt om/när en sådan lokal dyker upp. Jag är rädd att en sådan lokal hinner gå en ur händerna om man skall försöka dra ihop ett mekargäng först när man funnit lokalen.
Jag hittade dock en lokal när jag surfade runt lite. Länk Jag skall ringa och kolla lite med dom imorgon för att höra hur den är. Det ligger ju lägenheter ovanför så garageverksamhet kanske är utesluten.

//Jonas
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Kom du fram till nåt, annars har jag surfat runt och hittat denna: Länk

Kanske vore bra om alla som verkligen är seriöst intresserade mailade till varandra, känns lite jobbigt att föra dialogen på forumet.

Mats
BMW CS #5847
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.