AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.192

M5 E60 som övningskörning

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Tjena,

Ville bara dela med mig lita av vad jag såg idag.

Var på lunch och på väg ner till lunchstället när jag ser en Ljusblå-grå M5 E60 stå parkerad på gatan. Snacka om grym bil!
Döm om min förvåning när det sitter en grön övningskörningsskylt på den!!!!

Någon här som skulle låna ut sin M5:a för lite övningskörning med ungarna? =)

/Kristoffer
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Häftigt!

Såg för ett år sen en M5 E39 komma in på en mack i Stockholm, med en riktigt snygg tjej bakom ratten. Man ser tydligt att det är hennes pappa som kliver ut från passagerar sätet och går ut och tankar... Sedan åker bilen iväg (halv gas, halv kopling), och en stor grön övningskörnings skylt sitter bak på den blåa E39 M5.. Respekt!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vem vet hon kanske hade lånat den av pappan och blivit av med lappen och behövde träna på att hålla hastigheten ;-)

___
Vagnparken: Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hehehe..jag det är ju verkligen rätt bil till att försöka hålla hastigheten:)
Hon får ju vara glad om hon får körkort överhuvutaget när hon väl har tränat klart...slutar väl med att pappa och dotter kommer på cykel:)

Bilen:Länk

/Henrik

Om man klickar 4 ggr på höger blinkers, fäller ned vänster solskärm, kör vänster baksätes nackstöd i toppen, ställer farthållaren på 111 km/h samtidigt som man spelar Rammstein på högsta volym och dansar fram-och-tillbaks med elstolen - DÅ går M5:an in i sitt P45- läge - det vill säga att motorn endast använder en cylinder och lämnar 45 hästkrafter. PDC ställer om sig så att handbromsen aktiveras så fort något objekt befinner sig närmre än 50 meter. Perfekt för övningskörning (eller när man ska låna ut bilen till morsan/frugan)!

Mvh,
Kalle
________
Bilarna: Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Har en lillasyster som övningskör i E39 M5, och det går alldeles utmärkt. *peppar peppar, ta i trä*
Mitt ex övningskörde i min M3:a, förstår inte vad som är så konstigt?
Dessa bilar är ju som vilka som helst bara man inte gasar - sjukt lättkörda.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Håller helt med Imola, M-bilarna är lättkörda, går att köra mindre ryckfritt med M5an, än med vår gamla 523i.
Och att övningsköra med en E60 M5 måste höra till de enklaste bilarna att övningsköra med.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Länk :)

Min ex: Länk
saknar reflexrampen.. varför tar man bort den?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Övningskörde med i farsans MG TC (cremegul med grön skinnklädsel)
Givetvis i tidsenlig skinnhuva av pilotmodell ;)

Länk
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
När jag körde upp till sthlm för några veckor sen så såg jag en RS6 med övningskyllt på, på motorvägen :)

Det gick inte spec fort kan jag säga..

Mvh Jojje
B3
81
B3
Alpina B3 3,3
Lillebrorsan är 16 å övningskörde Alpina B3 3,3 tills han fick prova att sladda utan antispinn. Han har inte övningskört sedan dess :-)

modano
Om en far övningskör med sin dotter i en M5 så kanske han har ett gäng bilar till som är än brutalare ? Det finns dom som har stor plånbok
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.