|
|
|
|---|---|
|
Hej När jag besiktigade min 518 (e28) fick jag reda på att översta varvet på en bakfjäder var brustet. Det gav ingen anmärkning, bara "Bra att veta". Om jag nu byter båda bakfjädrarna, är det någon idé att byta stötdämparna också? Jag tycker inte att det är något fel på dem, jag undrar bara om det kommer att bli "fel" med nya fjädrar och gamla dämpare. | |
|
Hur långt har dämparna gått? Det är förstås aldrig fel att byta stötdämpare, trots att många, i princip ALLA, slarvar med detta (eftersom bilprovningen inte testar stötdämparna). Å andra sidan kan man ifrågasätta nyttan av att byta stötdämpare (som ju inte är gratis) på en så pass "billig" bil... Jag hade emellertid bytt dämparna också. Mvh, Kalle ________ Bilarna: Länk |
|
|
Beror ju också lite på hur länge du tänkt behålla bilen,ska du ha den ett tag skulle jag helt klart bytt dämpare också,om dom nu inte är relativt nya då...för då vet man att allt är scyst där. Sen är de ju också skönt att "ha de gjort". Alltså att man byter när man ändå tar loss allt. Men ser man de jobbet som en baggis kan man ju lika bra skippa de nu. Kalle: Bilprovningen anmärker väl tex om stötdämpare läcker? men du kanske mena att dom inte har någon allmän kontroll på dom om de ser okej ut...? |
|
| Vad är egentligen risken med en brusten fjäder? På bilprovningen nämnde de bara felet med en axelryckning och gav inte ens anmärkning, jag tycker det låter betydligt värre... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.