|
|
|
|---|---|
|
Checklampan för oljan lyser (på panelen ovanförbackspegeln), den började lysa efter att mitt batteri laddat ur men det kan ju varit en slump. Kollade olje nivån och den ligger mellan max och min. Frågan är hur pass farligt det är att köra när den lampan lyser? Antar att BMW larmar rätt snabbt när nivån för de olika vättskorna sjunker, eller? Nu var ju oljan riktigt mörk så den måste i alla fall bytas. //Ric Wraaaaooom | |
|
Ligger oljan mellan markeringarna är det ju inga problem. Själv är jag fast förvissad om att det inte finns något som heter slump (bara mer eller mindre tur/otur) :-) så det är säkert givaren för oljetrycket som ballat ur när bilen tappade strömmen. Borde gå att nollställa hos bmw-verkstad. |
|
|
På min fd 323i-84 så hängde sig givaren för oljenivån, tog väck den, monterade tillbaka den, sen funkade det igen..... //Tobbe |
|
|
Min börjar varna när den ligger mellan MAX/MIN har du provat att fylla på en liter och se om den slocknar =) i bland hänger den kvar en stund men brukar släppa efter några min. du kanske redan kollat detta i såfall kan det ju vara givaren //Micke |
|
|
Tack så mycket för hjälpen! :) Fasan ibland så kan man tro att man skaffat BMW enbart för det här underbara forumet =) Ska byta oljan och filtret i morgon eftersom den är så mörk så vi får se vad som händer. Även lampan för spolarvätskan lyser lite då och då men där är det givaren som ballar ur ibland. //Ric Wraaaaooom |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.