|
|
|
|---|---|
|
Kan någon berätta för mig exakt vad som skiljer dessa två motorer från varandra? Som jag förstått det så skulle det gå o bygga på en M30B35 motor så man kommer upp i liknande prestanda som M5 motorn. Jag sitter dock och funderar på att sätta på snikturbokit på bilen och se om man kan få ut lite mer. Vill inte ha några extrema saker.. Fast lite till är aldrig fel.. Hehehe.. Körde Volvo 740 TIC (skäms) innan med 340 bromsade hästar.. Saknar det dära öset lite.. Fast vill ha lite klass på färden med som man får i BMW.. Mvh. Bilkörning går ut på att ta sig från A till B, Så snabbt som möjligt då. | |
|
Det finnes nog en tråd om att M5 motorn inte alls är lik 3,5:an. Med tanke på de hästar som M5:an får ur sig är det inte konstigt! Men om du kan trimma utan att turbokonvertera slipper du besiktningsproblemen. Men turbo är nog det enda alternativet! Utan att ens öppna 3,5:an kan du plocka ut 300 pollar + ett maffigare vrid än en 740 ägare bara kan drömma om! Turbo is the thing! |
|
|
Hej! Det är motorblocket som binder dessa två motorer samman, för den är i grunden den samma i båda. Dock skiljer resten sig kraftigt. Detta medför dock att man i praktiken kan montera toppen från en s38b36 på en m30b35 motor. Vet att detta har gjorts (t.ex på en 3.0csi som jag vet om) men vet inte hur mycket effekt man kan få ut med detta, sannolikt får man uppgradera lager och sånt i samma veva.... Turbo är väl det bästa sättet att höja effekten på en 535i.... MVH: Sakke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.