|
|
|
|---|---|
|
Ska ev köpa ett "nytt" fast begagnat original slutsteg eftersom mitt förmodligen är kaputt. Nån som gjort detta? Nåt som kan strula? Nån som har några andra tips? Ljudsystemet heter "Business RSD" | |
| Mitt tips är att montera ett eftermarknads steg istället. | |
|
Nackdelen med ett eftermarknadssteg är att jag är en klåpare som låter mig luras till vad som helst och sen kostar det en mille när proffsen gjort sitt! Känner ingen som kan hjälpa mig! Nu har jag hittat ett beg org.steg där det bara är att dra ut/sätta tillbaka kablarna i det "nya" steget! Sen om ett annat steg låter bättre så må det vara hänt... När man får synpunkter från kunnigt folk typ: "Gör si eller så" så slutar det ändå vid att man inte kan slutföra skiten själv! Då blir jag lessen i ögat och förbannad på mig själv! Du kanske vet hur man får loss takhögtalarna annars, Hewi? De sitter som berg och utan logiska "snäppkopplingar..." |
|
| På alla originalhögtalare i min bil satt det torx skruvar under den på limmade skumgummi ringen så man fick skära bort skummgummit först med en rakbladskniv och sedan kom man åt skruvarna , vet inte om det är lika i din bil. | |
| Hur mkt får du ge för det beggade originalsteget? | |
|
2 lax! Har du förslag på billigare? (Hade suttit i en 2002 M5:a) Enl BMW Kalmar så ska det passa. Är jag helt fel ute? Hur kan jag kolla om takhögtalarna funkar annars, utan att börja skära i inredningen... Tack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.