|
|
|
|---|---|
| Är det någon som använder stora släp efter E38:an och vet om det går bra? Stor skillnad i bränsleförbrukning, överhettning? Hur känsliga är automatlådorna för det? Tänkte om det är värt att montera ett drag? | |
|
Jag drar tunga släp (2000kg) efter min E32:a, kan inte tänka mig att E38:an är sämre. Visst märks det bränslemätarn!! Annars märks det knappt att det hänger nåt där bak. /Geson |
|
|
Jag har drag på min och kört diverse tunga laster utan några problem...Märks knappt att man har någonting efter..:)! Mvh / |
|
|
Det låter bra det! Bara att montera dit ett drag då! /Tomas |
|
|
Största problemet med E38 som dragbil är att man lätt glömmer att man har släp bakom bilen..... Dock brukar det göra sig påmint runt 150km! |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Jag har drag på min E 38:a och det är inga problem att dra biltransportsläpet med racebilen på och precis som 1995 sa: Största problemet är att man glömmer av att man kör med släp.... Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Ni som drar med E38, har nu E-kort? Har för mig jag såg i regbeviset att maxvikten på släpet utan E-kort blir rätt låg pga bilens höga egenvikt... Har ni eftermonterat drag? Ungefärligt pris? Mvh. /Kjell |
|
|
Ska man dra "tungt" då är det E-kort som gäller. Har personligen "BECE" så det är bara att åka!!! :-) /Geson |
|
|
Köpte en avtagbar Bosal dragkrok för ca 4000 kr...Funkar klanderfritt! Mvh / |
|
|
Klockren dragbil. Har min båt bakom bilen för jämnan, och man märker den knappt. Draget 3600:- Elsats 1500:- Tar cirka fem-sex timmar att montera, och är ganska enkelt. ///Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.