AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
730

Kommer inte in i min bil

Hallå.
Min fina bil står ju avställd i vinterförvaring. En 528ia -97. Skulle ta mig in i den idag å rasta den lite men uturligt nog har strömmen rymt. Gick mindre bra å låsa upp den med larmknappen och ännu mindre bra att låsa upp med dörrlåset. Ringer lite lessen med en klump i halsen å darr på underläppen till Carlsson Bil här i örebro och frågar "Vad göra" Leta på en pluspol nånstans, förslagsvis under framtill säger dom.

Nån annan som råkat ut för det här och har ett bra förslag på var man ska leta sig in i motorrummet. Ska man inte kunna ha bilen stående i mer en ett par veckor? Den har stått ca 1 månad utan att ja har haft igång den.

HJÄLP iaf SNÄLLA!!!!!
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Borde man inte komma åt generatorn någolunda om man tar bort intäckningarna under motorn. Plus till generatorns plus-pol (därifrån strömen far till batteriet) och minus till chassit. Lyckades med en 12 volts laddare på farsans bmw vid dylikt tillfälle. Sen är det bara att låsa upp.

Mvh, Anders
Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl...
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Tråkigt Toblorone.
Vet inte hur det funkar på e39:an,men på e34 går det att "nödöppna"en av framdörrarna med nyckeln.Sök efter denna funktion i din instruktionsbok(om du har en förstås).
Verkar krångligt att söka efter en pol att lägga ström på.
Skulle förvåna mig mycket om nödöppningsfunktionen är borttagen på e39.
Tracfreak; kommer ju inte åt boken heller =( ligger ju i handfacket.. Men tack för tipset. Har vart under och tagi bort hasplåten för å se om det går å komma åt me ström. Men ser ganska hopplöst ut. Lite för trångt.
Tracfreak: Tack för hjälpen!! Började leta lite i "nödöppningsgrejen" så de löste sig. Va ju bara vrida nyckeln lite till. Tänker ju oftast inte så långt när paniken sprider sig i kroppen =P

Tack än en gång
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Glöm inte att smörja upp låsen då och då, dörr/skuff, ett misstag som alltför många råkat utför när bilen blivit strömlös. Sedanägaren har ju två lås medans touringägaren bara har en chans.

///MVH Hasso
Länk
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Kul att det löste sig.
Min M5:a får stå olåst och med batteriet frånkopplat under avställningen.
Den står dock i ett låst och larmat enbilsgarage.
Har tidigare råkat ut för fenomenet med strömlös bil,och fann då nödöppningsfunktionen i instruktionsboken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.