|
|
|
|---|---|
| Jag har dragit av vajern till huvlåset, precis vid plastvredet inne i cupen, så jag måste sticka in en tång och dra i vajern för att huven ska öppna. | |
|
Hej, det är bra om huvlåset funkar med vajer. Fick anmärkning på detta tidigare. Vet ej om det beror på hur petiga de är. Gr8ride |
|
| hmm bra säger du, men betyder det att man inte får nerslag? | |
| tror nog du får anm på det,det skall ju gå att öppna lätt om bilen tex börjar brinna i motorrummet eller du krockar och räddningspersonal skall öppna!bara vad jag tror,annars kan du tala om på sbp att du beställt ett nytt handtag!brukar funka för mig! | |
| Nu är det så att handtaget är helt, det är metallploppen som är den sista biten av vaijern som har lossnat, vilket låser fast vajern på plats i handtaget. | |
|
Antar att det måste gå att öppna/låsa huven. Går det inte öppna blir det nog svårt att kolla bilens identitet?!?! Går det inte stänga/låsa huven anses det antagligen som trafikfarligt. Behöver nödvändigtvis inte låsas med original huvlås. Hade en Alfa en gång i tiden med två sprintar, fick lyfta av hela huven. Det sa dom inget om. /Geson |
|
| Ja men då blir det inga problem då jag både kan öppna och stänga min huv, dock tar det lite mer tid att öppna då jag måste använda en polygrip/tång för att dra i vaijern om huven ska gå upp. | |
|
Kan du inte köra in i hallen med huven öppen då? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Jo det är ju en variant, men då lär de säkert undra vad är det här nu då och så stänger de den. Men jag vill minnas att de inte alltid öppnar huven ens. | |
|
Kan du inte skruva fast ett vajjerlås som du fäster en dragögla i? tänkte närmast på en sån här Länk |
|
|
De öppnar alltid huven för att kolla att numrena stämmer samt om det finns läckage och annat (kan ju sitta en turbo monterad eller dyl). Man Ska åka in med öppen huv så det är inget konstigt. Jag tror inte dom kommer att testa öppna och stänga huven... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Jag har också dragit av wiren (på volvon) men jag har öppning utifrån med gömd wire och det funkade då jag besiktade. ///BMW - Was sonst! |
|
| Tozzy, tack för tipset, jag fick nu lite nya ideeer, lite överilat att demontera hela vaijern och sätta dit en ny, både ekonomiskt och tidsmässigt då det finns andra bra lösningar och bilen är inte i mint kondition så det spelar ingen större roll i nuläget om den får en annan konfiguration på huvlåset. | |
| besiktade faktiskt vinterbilen igår med trasig vajer å då öppnade jag den innan jag åkte in...inga konstigheter med det. | |
|
Bara huven går att öppna och huvlåset och eventuell säkerhetsspärr fungerar som det ska är det inga problem. Om man måste dra i vajern med en tång, eller om man öppnar med en ståltdrådögla genom grillen spelar ingen roll. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| ahh sådär då var den saken ur världen, men jag ska ändå lösa problemet, jobbigt att skruva loss täckkåpan varje gång man ska dra i vaijern. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.