AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.793

Kostnad för byte av fjädrar fram?

Fi
24
Fiskfan
523i -96
Hej

Lånade ut bilen i helgen.

På E20 lite norr om Göteborg kör hon ca 120km/h då det smäller till och sedan har hon punktering. Hon stannar precis brevid en verkstad.

Det visar sig idag att fjädern fram har gått av och skurit sönder däcket, enligt den trevlige verkstadskillen.
Trist tänker jag.

Således är kanske min plåtfälg också trasig eftersom hon har haltat till den där verkstaden på den.

Verkstaden vill ha 4500 för att byta ut mina fjädrar fram mot nya
orginalfjädrar till min E39 med m-sport... Jag tackar ja ganska omgående då jag inte har tid eller möjlighet att frakta bort bilen därifrån till annan verkstad, men hoppas det är ett skäligt pris...

Fråga:
Skäligt? Fjäder drygt 800kr/st och resten för jobbet. Vad tycker ni?

dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
att lämna till verkstad har jag aldrig gjort,visst måste dom ha betalt för att kunna gå runt!men själiga priser tycker jag inte någon har!en märkesverkstad kan ju ta 7-1000 kr i timmen!svinpris tycker jag,vissa bilar bytar man fjädrar på 10min,vissa kan det säkert ta mycket längre tid på!men det är klart att om du inte kommer vidare med bilen så är det enda möjligheten såklart!
11
bärra
525I- 89
Dom lägger ju till för framvagnsinställningen oxå.
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
4500-2(800)= 2900 för jobbet. Tycker detta låter något i överkant. Det är väl vad bmw tar för att byta en koppling ungefär...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.