AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
527

kúpefilter i e36

ri
52
rille
730i 92
316i 92
sitter det filter i alla e36 eller bara i dem med ac?

32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Tror bara att det sitter i bilar med AC, men är ej 100% säker.
Su
554
SunKi
325i -92
Bra fråga, skulle vara skoj att veta... i mekartips så står det inget om ac vid byte av microfilter..umm... ingen som vet?
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
jag tror det finns på alla... MED så som UTAN Ac
Men jag har inte lyckats beställa nått till en Ikke AC bil.. finns inte att få tag på. Undrar om det är samma lika filter.?

King of the road
th
130
thias
323 -96 M-optik
När jag gjorde insp 2 sist frågade dom om jag hade ac.
Svar: JA
Svar från Verkstan: Då blir det lite dyrare för vi måste byta kupéfilter. Tror inte att det sitter något mircofilter på bilar utan ac.
JonasB
Det sitter cupéfilter i alla E-36. Det skiljer dock på filtrens storlek om det är AC eller inte.
ri
52
rille
730i 92
316i 92
tack jonas!

vet du även vart man kan få tag på dessa, förutom hos bmw såklart. går inte gärna till jacobssons i jönköping.

rickard

William
och det är lite pilligöra om du väljer att byta själv. Typ hela handskfacket måste rivas och halva passagerarsidans luftintag. Det tar sin lilla tid och det är väl däför som det är dyrt om du låter verkstan göra jobbet. Du hittar instruktioner på Boschs italienska (!) hemsida. Gör en sökning i Google vettja... ;-)
Om du inte vill köpa originalfilter finns det ju piratdelar, Mann till exempel. Modellkoder finns också på nätet.

Good Luck!

//W
Smalex
Bmw skulle ha drygt 1300:- för ett cupefilterbyte på min cupe, GÖR DET SJÄLV !!!!
Det tog mig ca 10 minuter att byta filtret och kostade 240:- på BMW...
Följ instruktionerna på meckartipssidan (kupefilterbyte E36)

///Alex........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.