|
|
|
|---|---|
|
Om jag beställer information av en känd bils historia från denna databas, vilka uppgifter bör jag då få ta del av och på vilket sätt är de redovisade? Jag har beställt uppgifter på en bil men jag tycker informationen är väldigt sparsam. Jag får i pricnip inte veta mer än när de tre senaste garantireperationerna ägt rumt samt när bilen är registrerad för första gången. Vilken verkstad som gjort vad hade varit trevligt att veta. Är det möjligt att få del av denna information? Ni som har beställt denna information kan väl dela med er av vad ni fått för information. Tack på förhand. /Anton | |
|
Jag fick samma som du dvs, tre datum och tre mätarställningar och tyckte också den var lite sparsam. Som du säger så hade det ju varit intressant att veta vad som var gjort och av vem. ___ //Ulf |
|
|
Ok, så då är det inte något fel så långt. Att uppgifterna jag fick inte verkar stämma överrens med bilen jag är intresserad hör ju egentligen inte hit men jag tänkte ta kontakt med BMW för att se om dom verkligen knappat in rätt siffror.. Jag ska samtidigt passa på att höra om man inte kan få fram mer information angående namn på verkstäder och eventuellt vad som gjorts vid reperationstillfället. Jag återkommer. /Anton |
|
|
Jag vet att andra som beställt detta utdrag fått mer information än vad vi fått men det kanske beror på vilen BMW-åf man anlitar. Att dom knappar in fel nummer händer. För något år sedan så var det någon här som skulle köpa en 528T och beställde ett utdrag och de miltal han fick tydde på att mätaren var skruvad framåt (!) samt att det stämde dåligt mellan tidiga servicar och garantirep. Han bad dom kolla en gång till och då visade det sig att dom missat en siffra. ___ //Ulf |
|
|
Om utdraget som anton fått stämmer, så skulle bilen ifråga ha rullat över 5000 mil i sverige det senaste året, samt varit inne på en garantireparation för ett år sedan utan ägarens vetskap :D Det rör sig inte om någon tjänstebilsdiesel, utan en entusiastbil som snarare rullar 500 mil om året än 5000... Känns mer sannolikt då att någon på BMW missat en siffra någonstans eller så... Mvh, Kalle ________ Bilarna: Länk |
|
|
Hej Hopp. Jag beställde också ett utdrag från Bmw Group i Solna (Stockholm) mest bara för att ha ordning på papprerna den dag bilen skall (kanske:) säljas. Det kostade 500 sek inkl moms, dyrt tycker jag men... det som var lustigt var att det inte kan hitta några uppgifter alls på bilen. En Bmw återförsäljare i Tyskland sålde bilen ny till ett företag som hade den som leasing, samma återförsäljare tog sedan in bilen när företaget beställde en ny E60. Sedan var min gode vän nere och hämtade hem den. Serviceboken är oklanderlig och skicket på bilen mycket fint. Den är servad 4 gånger på samma firma, dvs. hos återförsäljaren och stämplar underskrifter m.m. ser helt ok ut. Varför hittar inte Bmw då några uppgifter på den? Vh/Kermit. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den har förmodligen inte varit inne på nån garantiåtgärd, därför ingen notis om detta på pappret, Servicetillfällen får du inte ut från BMW. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Okej, det kan jag förstå, bilen är ju "förhållandevis" ny :) Vid en ev. försäljning av bilen (kanske blir Barn och då kommer väl kombibehovet att öka) vilka papper kan jag styrka mätarställningen och servicar med? Kan jag få fram dessa uppgifter på annat sätt? Vill att allt ska vara i sin ordning:) Vh/Kermit. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Äh vi kan byta då :) ///MVH Hasso Länk |
|
:) Tja, det kommer onekligen bli svårt att hitta en lika angenäm/vacker bil som en E39 540. En 540 kombi kanske är det enda rätta i så fall, kanske med kompressor som Krutis:) Vh/Kermit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.