AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.346

så mycket fel i Automobil om Z3

Sida 1 av 2
vad mycket fel dem har i artikeln om Z3 i Automobil:
- 2.8 och M coupe har samma kg/bhp förhållande till exempel eller 13.1 liter milen för 2.8an...
...men värst av ALLT: automobil tror att båda bilar ha V8! med 2 ventiler per Cylinder !!! LÄS PÅ AUTOMOBIL!!!
hahaha... inte första gången som slarvar på deras redaktion =/ ... ska köpa den imorn...

//Svebba
- Jag är schnell !
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Har dom knarkat ?
Har automobil nånsin varit bra??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
G-M,

Automobil är sedan "Face-lift" förra året sveriges överlägset bästa motortidning för oss entusiaster. Det är mycket ovanligt att de har rena faktafel såsom de uppenbarligen har haft nu i Z-artikeln. Köp ett nummer och låt dig imponeras, du blir inte besviken!

Mvh,
Kalle
________
Bilarna: Länk
Jag är skeptisk... AMS brukar leverera vad jag vill ha men jag skall köpa en Autombil i studiesyfte, vaknar du med en spräckt M5 topp i sängen vet du vad saken gäller.....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Automobil tycket viss bättre om Nissan 350Z än Z4 också.

Det bevisat bara att Automobil har noll koll ; )

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Automobil har växt nåt oerhört dem senaste åren. Mycket BMW fokus med klara sympatier, utnämnt t.ex M6 till "bästa sport bil någonsin utanför superbilklassen" och hävdar att E39 är fortfarande världens bästa bil. Har nyligen sågat Z4 och 325 mot Nissan350 och nya Lexus respektive men välgigt sakligt motiverat och hårfinnt, kan faktiskt ligga nånting i det....
Men dem har så mycket slarvfel som i Z3 artikeln som för övrigt är välgigt positivt skriven...Som stort mer sakliga artikalr än AMS och mer sportbils betonad ( igan tester av Micra eller yaris här inte)
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Z3c4ever,

Jag håller med om att Automobil är en betydligt bättre tidning numera.
Dessutom har jag träffat ett par av medarbetarna. Båda var väldigt trevliga och bilintresserade.

Att 350Z är en bättre bil än Z4:n håller jag inte med om oavsett hur trevliga personerna är ;)

Z4 3.0 Kelleners
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Bayerisches Blatt är helt klart den biltidning som ger mest nöje att läsa!

___
Vagnparken: Länk
Automobil har växt sen Calle Carlqvist tog över.
Men fortfarande snöar dom in på nån gammal rosthög som dom hittat ute i nån lada nånstans. Tyvärr så kan dom inte ersätta Teknikens V. helt då dom testar för få vanliga bilar. Gillar Collection skarpt, alltid kul att läsa om deras privatbilar.

Keep Your Distance!
Mugge: gillar du inte gamla garagefynd ?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Garagefynd, är det någon tidning? Känner i så fall inte till den.
Men jag har testat Teknikensvärld (har varit prenumerant sedan 91 eller så), Bilsport, Automobil, Vi bilägare med mera. köper jag oftast inga biltidningar, utan tycker att de tidningar jag får via BMW Club Schweden är de som innehåller mest läsvärda artiklar och reportage.

Någon gång har det väl hänt att man köpt ngt nummer av TV eller någon av Micke Olssons tidningar.

___
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Seriöst hur tar man reda på vilken bil som är BÄST?? kan en tidning verkligen ta reda på det? kan nån göra det?? Skulle nog vilja påstå att det är en smaksak av vad man gillar och är i behov av!!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Man kan väl inte säga vilken bil som är bäst, det är som att säga vilken mat är godast... det beror helt på vem som ska äta den.

___
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Självklart ska bilar i samma kategorier jämföras vilket de väl också gör. Exempelvis Z4 mott Nissan 350Z. BMW 5-serie mot Audi A6 .. osv...

Självklart kan man då också ge ett omdöme om vilken av bilarna som är bättre/sämre på specifika bitar.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Aouhhh ja vill ha tillbaka min bil nuue, så jefla porrig på bilderna! *snyft*

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Instämmer med allt vad du skrev Kalle Hansen ang. Automobil efter faceliften!

///Foppa
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Tycker ändå att "overall" omdömet blev bra för bilarna, inte minst för Coupen. Gillar frasen "Coupe modellen har samlar potential"

=)
He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
Vilka åsnor..
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Se det så här istället, nu tror alla att vi kör runt med V8.or istället =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.