|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Något som vet något om denna 530? Skall enligt säljaren vara i absolut toppskick... han har gett mig ett hyggligt bytespris mot min bil... Länk | |
|
Den stod tidigare på Bernats bil i Sthlm, vill minnas att det var den, dom blev inte av med den så nån firma i sollentuna eller solna försökte sälja den nu är det denna firma, är ganska säker på att det är just den bilen jag kollade på för några år sen då hade den gått ca 7000 mil !! Är svag för färgen, därför jag minns den är dock inte 100% säker men kommer ihåg att den hade grått skinn och gardiner iaf !!! |
|
|
Enligt bilregistret hade den gått 5800 mil 040209, skall ringa BMW imorgon och höra när den är servad... |
|
|
Första brukaren bodde på Lidingö utanför Stockholm, och jobbade på Segerfeldt Revisionsbyrå, jag såg den ofta, en otroligt läcker bil, som jag skrev i ett annat inlägg, jag skulle betala 100tkr mer för en Estorilblå M5 E39 än en LeMansblå, så mycket tycker jag om Estoril, min fars 530iA i Carbonsvart, var Estorilblå enligt annonsen, så självklart så bara måste jag se den, även om det inte blev något köpt, nu var den Carbonsvart också läcker, men mycket långt i från Estoril, nog om färgen. Den är fortfarande registrerad på en privatperson, så det är nog ett försäljningsuppdrag, en av dom 8: a ägarna kan räknas bort, Bilcentralen ställde den på sig, i en dag. Mvh Stephan |
|
|
Har ringt runt till dom olika serviceställen som var stämplade i serviceboken(Stockholmsömrådet), allt verkar stämma. Pratade mest med en serviceman på Bilcentralen i Stockholm AB, han var väldigt hjälpsam och trevlig... =) Annars verkar dom olika serviceställena bara kunna se vart bilen varit inlämnad men inte konkret vad som är gjort. Bilens huv var bytt på garantin och ena dörren var omlackad, är det normalt? |
|
|
Ja det är tyvärr normalt, rosten är hård mot E39, sök rost AND e39, så kommer det komma upp en hel del läsning. Jag förstår att Bilcentralen var hjälpsamma, alla som ser den bilen blir glada och hjälpsamma;) Mvh Stephan |
|
|
Jag känner att jag bara måste kommentera utseendet på bilen för det där var en av de absolut snyggaste e39:or jag sett (förutom möjligen en Morametallic M5)! Perfekt både inuti och utanpå! Hoppas den är schysst! /Fredrik |
|
|
Blåbär och mjölk metallic är alltid snyggt:) blir det affär?? mvh |
|
|
Jag har tittat på bilen (suttit i den och klämt på den), och den rullar i Borås där jag håller till på dagarna. Såg den faktiskt senast idag =). Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Måste säga att den färgen var mycket snygg på E39. Tyvärr är jag ej så förtjust i grå läderklädsel och interiör. Själv rattar jag en saphirsvart 540 med lightgelb (gul) läderklädsel :) Lycka till med ett ev. köp, du kommer garanterat vara en av få med den läckra färgen på bilen :) Vh/ Kermit. |
|
|
Skall ta med en polare på en liten tur till Borås och kolla imorgon... så vi får se... =) |
|
|
Jag har sett en estoril E39 tidigare i Luxenburg. Rätt kul färg på E39. Lite saftigt pris på den bilen, och så är det automat tyvärr. Annars hade jag kanske varit spekulant. Lite ombyte mot min nuvarande imolaröda. ;) Tycker dock att skinnet ser lite nersuttet ut. Kolla upp miltalet ordentligt för säkerhets skull. Lycka till... |
|
|
Fanns en fullmatad 530iAT med M-sportpaket i Estorilblåmet på BMW i München förra året. Var rätt så sugen men prislappen var kring 30'€ och jag var tveksam till att betala så mycket för en E39T då dom var på väg ner rejält i pris. Länk ___ //Ulf |
|
|
Nu har jag kollat på bilen. Den var i kanonskick! Har lagt handpenning, så jag skall hämta bilen snart... =) |
|
|
Grattis, alltid härligt när beskrivningar stämmer med verkligheten. ___ //Ulf |
|
|
Crille82: Hann inte se annonsen i länken men om det är bilen som stog hos Bernats för ca: 1,5 år sedan så har jag kvar annonsen på den. Kollade runt på ett antal olika E39 med M-paket innan jag köpte min förra 525iM. Jag kan skicka annonsen till dig om du vill ha den, maila privat i så fall. /Rickard |
|
| Crille82: Kikade precis på länken men eftersom du köpt den så är länken nere. Berätta lite om den, färg, utr osv? | |
|
Gratulerar! Då blir du alltså ägare till en av de snyggaste e39:orna som finns alltså :) /Fredrik |
|
|
En RHD M5 E39 i Estorilblå, en sådan "som LHD" ligger på top 5, av bilar jag allra helst äger, långt före Ferrari F430, Gallardo, Jaguar XJR etc. Otroligt läcker bil, även i snällare 530iM utförande. Länk Mvh Stephan |
|
|
Mr. C: Det är en Estorilblå 530IA med ljusgrått skinn, M-paket etc. Bilen var inte så jättebillig, men den är kanonfin! |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
En fråga: Har inte reg nummret på denna, men det gick en med samma färg i Båstad för något år sedan, ni som vet regnummret finns det en tidgare ägare i Båstad med omnejd? Det är en ovanlig färg och läcker sådan, och associerar till M5:an givetvis! Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.