|
|
|
|---|---|
|
rev toppen idag för att byta toppackning och kare, men efter lite kollaande så upptäckte jag att det var en ventil som var sned.. nån som kan svara på varför bara en ventil är krökt? kan det vara ramlager? // //Sången ur sexan är ljuvligare än fågelsång.. | |
| Kan inte säga vad det beror på men det beror INTE på ett dåligt ram eller vevstakslager iallefall | |
| om en ventil är sned så har antingen kammen hoppat en kugg(då skulle ju ioförsig fler vara sneda)eller så har nåt kommit in emellan ventil och kolv.kolla efter repor i cylindern!!!!!kolla även styrningarna. | |
|
vilka styrningar? kammen och vipparna var rätt slitna, men det borde ju bara bidra till att dom öppnar mindre, inte att det ska ta.. nej inge repor, man ser att ventilen har tagit i kolven, det är ett så tydligt märke, men måste jag slipa till kolven eller rent av byta den då eller? //Sången ur sexan är ljuvligare än fågelsång.. |
|
|
Om det bara är ett märke i kolven som inte sträcker sig ut över kanten, så spelar det knappast någon roll. Enda vettiga anledningen till att kolven varit på ventilen måste vara att ventil styrningen har nypit lite, så den inte gick tillbaka. Har du bytt till helsyntetisk olja från nått annat nyligen? Har läst någonstans att d kan bli så då om man har otur. Men d kanske är en skröna som alla andra skrönor det finns om helsyntet? Det är inte så att du helt enkelt råkat övervarva? Typ fått i ettan istället för trean eller nått? Isf kan det ju bli så om ventilen inte hinner gå tillbaka innan kolven kommer och klappar till den! Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
nja, jag varvade ne 5-6000 på tvåan.. då hände det.. men vippan gick av med... //Sången ur sexan är ljuvligare än fågelsång.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.