|
|
|
|---|---|
|
Börjar bli dax att byta, kan man göra det själv? någon som vet vad lampor kostar? kan man köpa billigare utanför BMW? | |
|
Osram Xenarc D1/D2 kostar 1000pix på Mekonomen! Billigare lär Du inte hitta, om Du skall ha en bra lampa... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Hyfsat enkelt att byta själv :-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Stort tack för snabbt svar, jag kollar med Mekonomen, något viktigt att tänka på inför ett byte!? |
|
|
Nej, inget utöver att ha tändningen AVSLAGEN!!! Hehe :-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Tack för tipset, skall försöka att ha tändingen i off läge, lär väl få ny frisyr annars... |
|
|
kolla på blocket. där hittar du samma lampa för hälften av priset. // M.v.h. Spajjjs |
|
|
Intressant tips, dock lyckas jag inte finna någon beteckning på vilken lampa som sitter i min bil, eller är det så enkelt att det bara finns en modell, kanske någon av er vet? |
|
|
D2S heter den - prova att använda den beteckningen sökfunktionen här Mvh Björn |
|
| De flesta mackar borde sälja xenonlampor. Vi säljer på jobbet för 982 kr. Philips. | |
|
Gjorde en snabb sökning på Blocket och hittade Osram Xenarc D2S (är väl de som sitter original på BMW). Priset var 275kr/st eller 500kr/par och det rekomenderas ju att byta båda när man byter. Finna även en del andra annonser med priser på 4-500kr/st. ___ //Ulf |
|
|
Någon som provat biltemas xenon-lampor? Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
Vilken ska man sats på, det finns ju olika färgton? Vilket är bäst för skånska vägar? Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
Det var attans... o jag som köpte på Mekonomen för 1000:- minus min rabatt då.. =800:-/st. för D2S... Skall nog söka litet bättre i framtiden... :-( Nu kollade jag iofs. bara hos handlare i mitt närområde...BRUKAR vara billiga, men nu skall De minsann få höra... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
mr-bear: Ju "blåare" desto sämre ljus...Blått är ju snyggt, men kanske inte helt korrekt vad gäller ljusbild/lumen. Standard anser jag vara bäst, kanske ett snäpp upp...men inte mer. Det är iaf. min erfarenhet. Men jag börjar ju bli litet "till åren" o har väl inte fullgod syn, om man säger så ;-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
KRAFTWERK: Har varit ute och läst på: Stämmer det att BMW använder 4100K lampor orginal? Om man inte hittar det vilket ska man ta istället;6000K? Kan man verkligen våga köpa Xenonlampor från privatpersoner på blocket? Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
4100K eller 4300K är väl det som används original. Om man vågar köpa på Blocket eller inte är väl upp till var och en. Jag köpte av en kille som annonserade på Blocket och dessa lampor har hittills fungerat som de ska. ___ //Ulf |
|
|
Information till alla nyfikna, jag slet fram en femhundring och köpte 2st nya via internet annons, så fort vädret och lusten är stabila så monteras dessa och vi får se om det var värt pengen. |
|
|
Anders, har du xenon på 740:an? mvh Håkan |
|
|
Kan rekommendera www.x-clusiveparts.com annars. 6000K är ganska blått, och ger bra ljus! Men inte starkare än så är väl rekommenderat. __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.