|
|
|
|---|---|
| Någon som läst senaste numret av Automobile där Nissans 350Z går en match mot BMWs Z4. Uppenbarligen piskar Nissans kärra skiten ur Z4:an vad gäller övervägande majoriteten av de aspekter som testades, farmförallt väghållningen. | |
| jo men jag tycker itne att z4 är i samma klass som 350z...det skiljar ju trost allt 50hk...z4 har ju en mer långfärdsbil än 350z och dessutom mkt snyggare... z4m hade nog piskat 350z | |
|
piska de verkligen skiten ur Z4 ? har numret hemma, men minns inte riktigt hur det stog, men vill minnas att de var ganska bra fight... bmw_jerry: vad gör 350z till en "mer långfärdsbil" än Z4 ? De är ju roadsters båda två... //Svebba - Jag är schnell ! |
|
Helga |
Det var Z4 som var mer långfärdsbil enl bmw_jerry //Helga |
|
(imorn kommer nya numret med Z3 köpguide förresten) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
jag menade det......... //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Svebba: Piska skiten ur var aningen stora ord men testaren var uppenbarligen ganska lyrisk med 350:ns väghållning. Vore kul att prove en nån gång. Får ta mig en tur ner till Nissanhandlaren i vår få se om den är så bra som de påstår. Den är väl tyvärr lite för dyr för att inhandla just nu känns det som. Den verkar stå sig ganska bra i värde. |
|
|
Okej :-) Molin Bil här i sundsvall är återförsäljare av både bmw & nissan, man kanske skulle höra om man får rasta deras roadsters *mohaha* ;P //Svebba - Jag är schnell ! |
|
| Svebba om du bara kollar på inredningen t.ex... inredningen i z4 är snygg och lyxig men kolla i 350z som bara har det viktigaste och känns inte det minsta lyxig.. sen så har vi chassit som är mkt hårdare i 350z plus att stolarna i bmw:n är mer komfortinriktade... så vilken tycker du är mest långfärdsbil?? | |
|
Vet inte hur långfärd en cab känns men men.... Flåklypa |
|
|
Hur man än vrider o vänder på allt så är 350z en grymt prisvärd bil, enligt mitt tycke |
|
Hawar |
Jag har provkört den bilen och den är underbar för det priset. Jag blir inte lätt imponerad när jag kör ngn bil. Motorn och väghållningen var superb. |
| Där ser man. Verkar som jag verkligen ska glida ner hos Nissan någon dag i sinom framtid då. | |
|
Jag har inte provkört Nissan 350 men den har inte gått någon viktväktarkurs direkt så de måste klämma ut effekt för att hänga på. Vikten har en del med väghållning och körkänsla att göra. "Z4 love it" |
|
|
Carlsson 535: Vad gär nissan 350z till mer prisvärd än en Z4? En begagnad z4 3,0 ca 250" ge å ta en tia Samma peng för en 350z Okay, jag tycker att Z4:ans inredning var i ABSOLUT fattigaste laget, men i paritet med en 350z är det rena kassaskåpskänslan (Audikänsla, Hehe) i BMW:n! De går nästan exakt lika bra, sök gärna på Automotorsport.se, de har ett test. Bilarna är nästan identiska i alla moment. Skulle nog säga att BÅDA bilarna är prisvärda om man räknar bort det faktum att du i höstas kunde få en NY 350z-05 för 319,900, vilket får de begagnade 350z att bli ack så sura köp vid en direkt jämförelse... Fast då blir ju en NY 350z ABSOLUT det mest prisvärda köpet,... Fördel Z4:a Cab cab cab cab och 3 dl mindre bensinförbrukning per mil, bättre kvalitet i material, inredning och mer utrymme för huvudet för "vuxna människor" Nackdel: ömtålig plast i inredningen, taskiga orginal säten för fullvuxna (EJ m-sätena) Fördel 350z, gött motorljud. Caben finns att köpa men den går inte så bra som en Z4:a Nackdel, TUNG, Törstig Plastig Jag valde mellan en 350z och en Z4:a, jag köpte Z4 3,0, min kompis en 350z. Kanske årets 350z -06 med effektuppgradering, bättre inredning och facelift skulle komma närmare GAMLA 231 hk z4:an... Fast nu har ju 258hk versinen kommit så 350:in får nog se sig slagen igen... Schnell Schneller Sterlingrau |
|
|
Z4án har fått 265 hk 315nm versionen (3.0si) skall klara 0-100 på 5.7 så så det är ännu bättre. "Z4 love it" |
|
|
>Dorfmeister "Fördel 350z, gött motorljud. Caben finns att köpa men den går inte så bra som en Z4:a" I Automobil testades just en cab 350Z ingen coupe. Och de påstår just motsatsen. Rond 1. Motor, kraftöverföring och formkurva vinner Nissan. Rond 2. Chassi, väghållning och bromsar vinner Nissan. Rond 3. Komfort inredning, kvalitetsintryck vinner BMW. Rond 4. Ekonomi vinner BMW. Rond 5. Sumering, Duellen vinner Nissan. Det mest roliga är att Z4an är snabbare rakt fram då den är 300kg lättare, 0-200 kör Z4 på 25.9s och 350Z på 26.4s. Ändå vinner 350Z på bana med över 1 s trots sin övervikt och sämre prestanda rakt fram. Det är i kurvorna den tunga 350Z vinner över den betydligt lättare Z4. |
|
|
Det är dessa f-bannade RFT (runflats) som ställer till det för Z4:n. Den bästa modifiering som kan göras att att slita av dessa RFT, och ersätta med vanliga däck. RFT är det största misstag BMW AG har gjort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.