|
|
|
|---|---|
nicklas.p |
renovering topp ,nya packboxar i motorn. ny trimmkam ,oljefilter,ny olja motor o låda. nya vipparmar.nya ventiltätningar i toppen. toppackning. kamrem. nya kolvringar. vad kan jag begära för pris. bilen är i bra skick . svartmetallik. |
|
35 tusen kanske, om den är i bra skick i övrigt. Kan som jämförelse säga att jag fick kämpa för att till slut få 21000:- för min -88 530 i höstas, den var iofs i behov av topprenovering, men var i övrigt i mkt bra skick. Mvh Jens |
|
|
35 lappar glöm det 12v 2.0l är en sanerligen tråkig historia och sen brukar topp renovering på dessa motorer 2.0l 2.5l 12v vara standard efter 17-18tusen mil kanske 20 ej en krona mer. bmw 24v |
|
|
Min erfarenhet är att M20 motorn har en bra topp och sällan behöver renoveras. MEN tyvärr är kamaxel det sorgliga kapitlet som oftast behöver bytas vid omkring 15-20´mil, allt beroende på hur oljeservicarna skötts. Kamaxelkvaliten är alltså inte dålig, däremot smörjningen av den kunde ha varit bättre. Om sedan oljebytena missköts, då även oljeröret kan sättas igen, är slitaget ett faktum. Men ett kamaxelbyte är dock inte så dyr historia om man är lite händig själv. oo=00=oo |
|
|
Tycker 20-25 kan vara vettigt om den är fin utan fel och inte alltför rostig. Hade du haft AC, sportstolar, fina fälgar, nya däck m.m. kunde du säkert kryddat med ett par tusenlappar till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.