|
|
|
|---|---|
| Får ett skumt fenomen på min 730 V8 på tomgång när ac-kompressorn arbetar, låter som om en cylinder försvinner. Någon som har vart utsatt för samma problem? Kan det vara någon tändspole som spökar eller membranet i insuget? | |
|
Jag hade samma problem att en cylinder missade under belastning, tomgång med lådan i dragläge t.ex. Hittade olja i en av tändstiftsbrunnarna. Detta brukar bero på läckande ventilkåpspackning. Det blev dock inte helt bra, bytte alla stift, fick bort felet. Det kom dock tillbaka efter 1 månad. Det visade sig sedan att spolen på 8'an var defekt, det var också loggat i felminnet. Bytte spolen sedan har den gått bra sen dess. Kan nämna att jag bytte membranet nåt år tidigare, nästan samma fenomen men det kom då även blårök. /Lasse |
|
| Okey! Har rätt nyligen bytt stift på bilen o då var det ej någon olja. Finns inga felkoder lagrade i minnet heller men då är det säkerligen någon spole som börjar ge sig. | |
|
eller, ett av dom nya stiften är dåligt.. Försök lokalisera vilken cylinder det är, växla tändspolar och se om problemet flyttar sig. Om inte, testa byta stift på den som inte vill gå (eller justera gapet om det är för stort). Hjälper inte detta..komptesta, mät kablage..kolla spridare.. osv.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.