|
|
|
|---|---|
|
Ej jag som har varit ute för detta tack och lov! Lämnade in min gamla BMW E30 för topprenovering till en av Linköpings mest välkände BMW reparatör.(Servar BMW PORSCHE,m,fl.) Kort firmanamn börjar på: G? Efter avslutad renovering började motorn att läcka motorolja lite här och var. kontaktade då reparatören som återigen tog in bilen för åtgärd,efter en vecka var det likadant igen ? det rann nu ordentligt med motorolja ?? Bilen togs in igen & igen & igen & igen (totalt sex gånger) verkstaden klarade ej utav att åtgärda det lätta felet, varför bilen då istället lämnades till BMW, Där hittade man omgående den läckande o-ringen som var orsak till oljeläckaget.(mkt bra gjort) vad som var mindre bra var att de hade sönder dörrstoppen till föraredörren i samband med reparationen. samt att de även "bröt loss" rattfjärren samt att de dessutom gjort smårepor på framskärmarna p.g.a av att de EJ använde skärmskydd vid reparationen ?? dessutom var vissa bultar kraftigt demolerade p.g.a att någon lossat dem med typ: rörtång ?? Likaså satte sig BMW mekanikern med sin oljiga overall i mina tidigare helt fläckfria ljusgrå plychsäten..utan att använda skyddsöverdrag ??? Jag kommer aldrig mer att anlita BMW i LKPG inte ens om servicen vore helt GRATIS. Jag fick kosta på bilen 1,500:-för att åtgärda bytet av dörrstopp samt kemtvätt av föraresätet, lackskadorna som BMW gjorde är tyvärr för dyra att åtgärda. Ett gott råd: försök om det är möjligt att laga din bil själv. Lämnar du in den så får du förmodligen tillbaka den i sämre skick än den var innan. | |
|
Hohoho, shit... Någon e arg, vad jag vet så e BMW Hackefors bra på bilar och det andra har man hört talas om "Ghmhm bil o brumbrum". Borde nästan göra film av detta. JAg hade aldrig betalat någon ifall dom gjort så mot mig, tvärt om de ska betala moi. |
|
| Vid sådana tillfällen måste man behålla lugnet och samla sig. Därefter klagar man vänligt men ytterst bestämt tills man får sin vilja. Bråka ej med personalen då blir dom bara sura och man får inte det bemötandet och servicen man förtjänar. Återkom om och om igen vänligt men bestämt. Om inget hjälper be en jurist och/eller en konsumetvägledare ringa upp företaget i fråga för att ställa lite obehagliga frågor. Man får aldrig ge upp. Nyckeln till framgång är att vinna personalens tycke, och at dom skall inse i grund och botten att du har rätt. ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.