|
|
|
|---|---|
|
Fläkten går knappt, men lite går den på fullt drag, men lustigt nog så funkar den skit bra om man tar en sväng åt vänster i lite högre fart. Alltså så att det lutar till lite. Men den funkar bara i svängandes stund. Funderar på om det bara kan vara glapp någonstans eller om kolen är slut? Någon som har varit med om något liknande? | |
|
fläktmotståndet ! Sitter ovanför gaspedalen till höger in på mittkonsolen. Länk |
|
|
Japp eller glappkontakt. Men mest troligt fläktmotståndet. Kolla alltid gör det själv. Finns en hel massa sidor om problemet. KICK IT! |
|
| Åfan det var något nytt för mig, tackar så mycket för svaren. ska kolla det där vid gaspedalen direkt imorgon. | |
|
Har haft isär kåpan under ratten nu och kollat. men det ser inte ut som det gör på bilderna i "gör-det-själv". utan så här [URL=Länk [URL=Länk Så jag hittar inte motståndet alls. Funderar på om jag ska behöva lossa hela det där svarta paketet där eller för att hitta motståndet? det är en 318i -91 om det spelar någon roll. |
|
|
Länk Länk blev lite fel där, gör så här istället. |
|
| kan passa på och fråga om innebelysningen. den funkar om man sätter på den med hjälp utav knappen, men vid dörröppning och när man tar ut nyckeln funkar det inte. | |
| inget som har något att säga om det här? Borde det inte se likadant ut på alla e36or? Jag hittar ju inte ens fläktmotståndet. Någon borde väll veta vart det sitter? | |
| Jag åkte till BMW och tog reda på det. Så behövs inget svar härifrån längre. Antingen där jag leta elller på passagerar sidan, eller vid fläkt motorn. | |
| Någon som vet hur man ser på fläktmotståndet om det är dåligt? Jag testade att starta fläkten utan det, var ingen skillnad förutom att inte fläkten bara funkade på högsta nivå. Vilket inte är konstigt utan motstånd. Men då börja jag tveka på att det är motståndet eftersom att fläkten var trög som vanligt på högsta nivå. Så kanske inte är motståndet? Någon som kan? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.