|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk...jag är ny här på forumet och förhoppningsvis snart även ägare till en ny 325:a. Bilen ska givetvis vara safirsvart och fullutrustad (inkl M-paket). Men jag är lite osäker på på klädseln, och hoppas på lite tips från er :) Jag hade själv först tänkt mig beige- eller vitt-läder, men andra har sagt att det snabbt slits ut och blir smutsigt...stämmer det? Sen funderar jag mycket på svart dakota-läderklädsel (som egentligen är snyggast), men då kanske bilen blir lite väl mörk? Jag vet att detta i grunden är en smaksak, men jag skulle ändå uppskatta lite tips från er mer erfarna bmw-ägare. tack på förhand! | |
|
Jag hade samma tankar som dig, tänkte först på lemon lädret skulle vara snyggt till safirsvart men övertalades av min andra hälft att gå på halvskinn för att hon inte skulle bli kall om rumpan på vintern ;). Det blev antacit skinn/tyg men inte alls så mörkt och trist som jag först trodde, det funkar. Enligt Borgs så är även svart skinn det vanligaste till Safirsvart. Utan hänsyn till annat hade jag valt mellan lemon och svart dakota! Lycka till! |
|
|
Välkommen! Jag har erfarenheter att beige skinnklädsel lätt blir ful om du ofta har otvättade mörkblåa jeans, att byxorna färgar av sig lätt på det ljusa skinnet. Skit jobbigt att få bort utan att lämna in bilen på rekond. |
|
|
Jag lutar åt Lemon läderklädsel, håller man bara efter lädret så ska det inte vara några problem. Sen beror det på hur länge man tänker äga bilen. En 4 år gammal Lemonklädsel är nog svår att hålla i skick som ny. Det fanns en visningsbil hos BMW Solna som var blå på sittytan pga jeans avfärgning. Själv så använder jag aldrig jeans men det är ju tufft att säga åt polarna att blåjeans är förbjudet i bilen. Keep Your Distance! |
|
|
En mer mörkbrun/mörkbeige klädsel är nog det absolut snyggaste, om man inte vill ha svart. Tidigare var jag ett stort fan av beige/ljusa inredningar, men efter att ha haft en bil med just ljusbeige skinn är jag inte lika lyrisk längre. Visst är det väldigt snyggt att titta på, men när du väl sitter i bilen så känns det nästan som att sitta i ett museum, att man hela tiden är överdrivet rädd om det känsliga skinnet. Svart skinn är väldigt stryktåligt, och håller sig snyggt LÄNGE! Mörkbeige/brunt skinn borde också hålla bra och åldras med heder! Mvh, Kalle ________ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.