|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har haft återkommande problem med att när bilen har stått ett tag, så "pluddrar" bilen mycket när man ger lite gas. Sen när den uppnått normal arbetstempratur går den fin fint. Dock så återkommer problemet när jag stannat motorn (varm). Startar så vill den pluddra som den får för mycket soppa. Det har inte varit så stort problem tills idag då den inte vill starta alls. Slänger jag i bensin i insuget startat den till för att dö igen. = att det finns gnista men ingen bensin kommer fram. Jag undrar följande 1 #Ska man kunna höra bensinpumpen *"snurra" när man tar till tänningen ? Bilen är en 325:A med 328 motor och 2.5 insug på det tror inte att det har så mycket med saken att göra då den fungerat klanderfritt tidigare. Sitter även en imobilizer samt ett larm i bilen som har spökat (larmet). 2# Undrar om man kan bara klippa den röda + sladden för att koppla ur detta eller finns det någon slags spärr som gör att det inte fungerar ? 3# Kan det vara kammaxel givaren som gör att den inte får fram bensin ? Tacksam för alla svar snabbt för jag ska till bmw imorgon och hämta upp ev reservdelar. Länk | |
|
Drog på nyckeln nu precs starta med en gång kan det vara den kända kammaxelgivaren min motor är en 328 - 96:a ;( Länk |
|
|
Fick även igång larmet nu !! visade sig att expert satt batteriet till fjärren på fel håll ! :( Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.