|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Går och funderar på att köpa mig en e32 eller e34. Dessa två e32:or är intressant. är det någon som ringt på dem eller rent av kollat dem? Länk Länk Att dömma bara av annonserna är ju 735:an ett säkrare kort, men den tilltalar mig inte riktigt på det visuella planet...=) | |
| pruta rejält bara!740 är ju viktig att kolla upp angående ljudet! | |
|
Hej. Bara inte missljudet på 740:n är oljepupsbultarna. |
|
|
Stor risk för kamkedjan, kostar c:a 20k att fixa, har egen erfarenhet. |
|
|
Har samma erfarenhet som Joblock (min kostade 15kkr). ! Min bil begåvades med ett tilltagande rassel från motorns framkant och då är tydligen kedjespännaren inte längre kurant eller jobbar i sitt yttersta läge. Oljepumpens bultar satt fast på min bil men det lär också kunna låta rätt illa om en lös bult i tråget får för sig att åka med kamkedjan... mvh Håkan |
|
| 740in såg i ala fall väldigt bra ut | |
| Ingen som har tittat på någon av dem alltså. Det var ju lite synd. Men men, får väl se när jag får tillfälle att kolla upp dem. Utbudet är ju tyvärr inte så stort kring Umeå...=/ Tack för varningarna om vad man bör se upp med angående missljud iallafall. | |
|
735an tycker jag var för högt pris på, men det är bara att pruta ner och speciellt när det inte var skinn i den. 740n ser fin ut på bilden men det är bara att kolla efter rost och det gamla vanliga. Är du duktig på skruva och kan lokalisera missljudet så är ju det ingen fara, men vet du inte vad det är så blir det en chansning som kan bli mycket dyr i slutändan. //Per |
|
|
Hej! Jag har kollat på denna 740 i sundsvall...bilden är missvisande. Det är tydligen någon mekaniker från Custom och Styling (bra BMW-verkstad)som har ägt den tidigare, dvs före säljaren som är i 25 års åldern. MEN! Bilen är i bedrövligt skick! Missljud från kedjan, det knackar och slår mm...inredningen är sliten, det finns en plåtskada på vänster sida som sträcker sig från bakdörren och ända ut. Bussningar i bakvagnen är också slut eller på väg att ta slut, det känns inte att bilen har gått under 20.000 mil. Nu vill inte jag antyda något, men helhetsintrycket var negativt. för mycket småfix och missljud från motorn. Det blev inget köp Wladimir Jigaroff |
|
| Tack för att du delar med dig av den informationen wollick, då är den bilen utesluten. Får nog vänta till sommaren och se om utbudet blir lite bättre... | |
|
Hoppas Du finner det Du söker efter ;MVH |
|
|
Njaa...Wollick..nu tog du väl i lite väl hårt?! Inte är den väl i "bedrövligt skick" ? Vad var det du tyckte var slitet på inredningen? Och inte går väl bucklan på bakdörren ända bak? Ostmackan kan gott köpa bilen,men får väl naturligtvis justera priset... :) |
|
|
Inget personligt mot ägaren av bilen. Jag har själv ägt en 740 i liknande skick och rekomenderar inte för någon att upprepa det jag anser vara ett misstag. Det är dyrt att fixa alla dessa saker som behöver åtgärdas, man måste vara duktig med bilar eller ha en riktigt fet plånbok. Bilen gick bra som sagt, men jag hade allt för höga förväntningar på den, eftersom bilden var så jäkla fin. Jag reagerade mest pga att jag blev lite besviken när jag såg den. Ostmaskan skall självklart bilda sin egen uppfattning, jag skrev ner bara min egen åsikt, vilket efterfrågase i denna tråd. MVH Wladimir Jigaroff |
|
|
Hehe, det blev ju en lite intressant utveckling av den här tråden. Tyvärr är ostmackan inte särskilt sugen på att köpa bilar med vare sig små- eller stor-fix. Faktum är att han har så mycket att göra att han får lägga bmw-drömmarna på is tills sommaren förhoppningsvis för lite mer fritid med sig...=/ |
|
| obs min´bil på bilden säger väl en del? Eller? doftar skumsafari lång väg!!! | |
|
på en välvårdad fin bmw ska det inte finnas några bulor som ens kan misstolkas, det ska vara rena linjer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.