AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
833

Vad tror ni om värdet på en 520i-89?

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Positivt>>Bilen i fråga har renoverad topp för ca 20000kr år 2005(kvitto finns enligt obekräftade uppgifter :) ,dock vet jag ej VAD exakt som är gjort ty jag har ej kontaktat ägaren ännu) + fin i karossen(i princip "rostfri")+lacken(metallic)är också fin,svensksåld..

Jag har sett BILEN iaf som ni ser :)

Negativt>>>körförbud nu+notering om "kredit med återtaganderätt"( detta faktum känns mest "chans" för mig iaf),trasig kylare och går ej att provköra bilen pga detta..
"Noll utrustning"..dvs i princip std utrustad ,dock finns dragkrok..

Vad skulle ni ge?

Eller skulle ni "vända på klacken direkt" pga vad jag skrivit ovan med det där om "kredit och återtaganderätt" t.ex.?
Någon kan gärna skriva mer om just "återtaganderätt" och ev. möjlighet att lösa det på "bästa sätt" innan man "trillar i fällan" :/

Frågar här och nu innan jag går vidare med detta..Menar bara om någon varit med om detta med "kredit o återtaganderätt" och vet tillvägagångssättet i dylika fall...Kanske.

Mvh Janne.

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
2-5tkr

>>Länk skrolla neråt på sidan.

mvh
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
efter att ha ägt ett par sådana kan jag säga,köp ej!så slö så det är äckligt!
Kredit med återtagande rätt innebär att finansbolaget kan komma och hämta bilen av dig om inte ägaren har skött sina avbetalningar eller löst av hela skulden vid ägarbyte, det kan också hända att du får hans räkning på bilen eftersom avbetalningen är låst till bilen och inte personen.

Se till att han löser av HELA skulden när du köper bilen Inkl RÄNTAN, gärna att han går och betalar den när du är med. Be även att få se den senaste avbetalningsavin så du har ett hum om hur stor skuld han har på bilen.

Den dagen ni gör affär ber du honom ringa till finansbolaget och ta reda på det exakta beloppet han ska betala.

Det är inga problem att köpa en bil med återtagande rätt om ägaren har skött sina betalningar och löser skulden på en gång. Har allt gått ordentligt till så ska texten vara borta från regbeviset när du får det, annars är det bara ringa till vv och ifrågasätta varför.

Oftast så har de hunnit skicka ut nytt regbevis innan de har fått informationen om att bilen är löst från skulden.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...Tack för svaren.

Ja...Enligt ett "försäljningsombud" så vill ägaren ha 5' för bilen nu,som den står.

Men det gäller nu för mig att kolla upp hur pass "kry",rent ekonomiskt, ägaren är.
Får väl sedan se vad jag eventuellt skulle tänkas kunna ge för vagnen..

Trist med kamrem(tycker jag)+2-liters M20 med tung kaross dessutom,men ändå en BMW i "synbart" fint skick, rent rost+lackmässigt då :/

Tack igen..

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...Den här bilägaren var ju bra att jag kontrollerade märkte jag :)

Fodringsägaren ville först veta vem jag var, sedan kallade han denna bilägare/låntagare för allt man kan tänka sig i "negativ väg"...Dvs han var inte alls nöjd med hur denna kredittagare hade skött betalningarna hitintills iaf..Gick ej att få tag på heller enligt denna man,flyttade mellan olika adresser osv :/

Skulden var nu på 20' enligt kreditgivaren.

Jahapp...Billig bra?!? bil men tveksam ägare som jag iaf INTE vill kontakta ens..

Synd, ville verkligen ge detta "objekt" en chans ;)

Mvh Janne.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Lika bra det Janne M20 är ingen hit.
Ps du är inte sugen på en billig 530?

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja trucker,allt kan väl vara av intresse.. egentligen :)
Vi pratar väl M30 530i?

Men om denna "530i M30" är "för långt hemifrån" så är det inte aktuellt...Lite för bekväm av mig när det gäller att hitta en billig BMW i alla fall..Måste då helst finnas inom någon mils radie känner jag :)

Denna 520i M20 blev intressant nu pga att grannen kom in till mig och frågade om jag var intresserad av en "superbillig" fin BMW med "renoverad topp"(tänkte denna kunde vara ett kul "mek.objekt" för grabben,till ett billigt pris dessutom).
Men som sagt så var det alldeles för mycket "strul" med ägarförhållandena för att jag skulle tycka en "affär" vore värd besväret...

Mvh Janne.

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Tja lite långt emellan oss,kan avståndet krympa om jag säger 530-94:)

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

He,he...Nja...har väl aldrig gillat "lilla V8:an"...egentligen :)

Men tack iaf!

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.