AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.827

bensin i munnen = farligt ?

Sida 1 av 2
har en gammal bil stpendes hemma med massa bensin i tanken

nästan full tank ..

tänkte tömma ut bensinen ur bilen på något sätt antingen genom att slanga ur den eller något likande

undrar om man slangar bensin är det farligt i fall man får det munnen ? ..

antar att det inte kan smaka gått ?

kom gärna med bra förslag hur man får ut bensinen snabbt o lätt

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Om du ger tusan i att svälja det så är det lugnt..
Det smakar def jäkligt illa som du snart lär upptäcka;)
Det är inget farligt att få i ögonen heller...bara spola ordentligt
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Det är såvitt jag vet inte farligt o få i munnen men det smakar riktigt mycket helvete. Akta så du inte drar ner det i halsen. Har gjort det en gång och luftstrupen blev ungefär i storlek som ett mindre sugrör kändes det som. Obehaglig upplevelse. Annars har väl de flesta bensintankar en tapp på undersidan som du kan lossa. Borde vara betydligt enklare.
tänka klippa av en bit trädgårds slang .. o andvända den för att får ur bensinen ..

möjligt ? .. någon som provat ?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
erik w huvudet på spiken !!

Länk
några idder hur man bygger en pump för att ta ut bensinen här hemma ?

men saker man har runt o i huset ?
Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
en annan sak är att använda bilens orginal pump , och slanga under motorhuven , altså kopla bort en slang vid motorn , eller har jag fel

inte bara bmw är bakjulsdrivet
några idder hur man bygger en pump för att ta ut bensinen här hemma ?

men saker man har runt o i huset ?

eller funkar det att andvända en bit trädgåds slang o suga ut bensinen .. ?
va
13
vandal
318 -89
e väll bara o slanga.. men som nämnt tidigare så smakar de inte chips... har du ingen gammal bränsle pump från en insprutare liggandes då..

nope det har jag inte ,,. :/
Si
765
Simon01
120dM -08
Det går fint med trädgårdsslang. Se till att du har slangändan under tankens nivå, sen suger du till rejält ett par tre gånger så brukar det funka. Ett tips är att använda en genomskinlig slang så ser du när bensinen kommer ; )
JS
304
JSR
BMW 2002 -73
BMW 750iA -92
BMW M5 -92

Det bör vara någon form av kräkmeled i bensin, så om du sväljer kommer det nog upp igen ;)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag tankade på Jet på lundavägen i malmö en sommar för 2 år sedan, en opel står och tankar på andra sidan. Helt plötsligt hör jag ett mycket högt vrålande och när jag tittar upp ser jag att en man i 30 års åldern (som höll på att tanka sin Opel,) ligger ner på marken, håller sig för ögonen och rullar fram och tillbaka och bara skriker av smärta. Han hade på något sätt lyckats få bensinstänk i ögonen. Jag plockar upp honom och slänger in han i baksätet på min bil och kör honom så fort jag kan till Statoil vid Midhem. Där personalen hjälper honom in på toaletten för att skölja ögonen och ringer ambulans. Hur det gick för honom vet jag inte, men han hade bra ont, så se upp med att få bensinstänk i ögonen, det kan omöjligen vara trevligt!

___
Vagnparken: Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Akta dig som sagt för att få för mycket bensin i munnen - det är banne mig inte gott och smaken sitter i lääääänge! (fråga inte hur jag vet detta med det handlade om att tömma tanken på en mc som skulle lackas om...) ;o)

OM du får ner bensin i lungorna (vilket kan ske om man kräks upp nersvald bensin) kan det med stor sannolikhet leda till kemisk lunginflamation, så det är inte att leka med och man bör undvika att överhuvudtaget få bensin i munnen.

Biltemas enkla pump (finns på de flesta välsorterade bensinstationerna och biltillbehörsbutikerna) eller en gummiblåsa från en utombordstank och lite slang (finns för ca 50 kr hos biltema) fungerar utmärkt för att bygga upp ett vakum innan hävertprincipen kan ta över.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Dom här manövrarna har man gjort ett ex antal ggr vid detta laget.
Som sagt slanga du på..pumpar och annat är överdrivet.

Ang bensin i ögonen; det gör ont som fan..och dom 2 första sekunderna blir det svart...men om man bara sköljer ögonen så är det lugnt. Enligt sjukvård upplysningen behöver man inte uppsöka sjukan för bensin...men därimot tangit rengörings vätska så tar det ca 8 h innan man få lämna ögon kliniken,,,med dvs saker droppade i ögonen
Fråga inte mig hur jag vet det ;)
Dessutom så innehåller sktn en herrejösses massa cancerframkallande ämnen. Vem vill vil ha cancer egentligen? Köp en pump!
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
sätt en slang från tank till tank,gör ett litet hål och tryck med tryckluft i rätt riktning tills det kommer sen täta hålet,så slipper du oroa dig för bensin i munnen!
finns det inget enelt sätt att bygga en pump här hemma ?

med några vanliga sakare som folk brukar har runt huset ?

t.e.x bit trädgårdslang på några andra skar ..

behöver ju bara få till suget så att bensinen börjar att rinnna ..
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
alltså... när en pump kostar 15 kr så är det väl inte så mkt att snacka om...

___
Vagnparken: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.