AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
772

Tankläckage vid 60liter

Go
393
Golddigger
G11 730d -16
Hej! jag har ett problem med min tank, den börjar läcka vid 60 liter.. är detta ett vanligt fel? vad är vanligaste orsaken?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kan vara i mellan påfyllningsröret och själva tanken...men kan också vara så att de blivit ett litet hål längre upp i tanken...kan bli så om man tex nästan aldrig tankar fullt...
Th
42
Thomten
523i -97
Jag har samma problem i min bil. Det är inget stort läckage, nån droppe per minut, men ändå inget som SBP kommer gilla. Läckaget sitter nånstans kring påfyllningsröret. Nån som har erfarenhet av det?
Kan eventuellt komma en droppe från bakre kanten på tanken också...
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Låter garanterat som de rören jag fick byta på min. Inga enorma kostnader, men tanken måste plockas ner för att byta. Fördel då är att ha den i princip tom :)

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Go
393
Golddigger
G11 730d -16
Patrik_N: kan du berätta lite mer om dom där rören, vart dom sitter, hur dom sitter osv?
Visa användare
47
Darth Vader
320iM Touring-04
hej
på min 530-93 var det luftningsrören/slangarna som sitter mellan tankens ovansida och påfyllningsröret.Lite besvärligt att byta då man fick lossa tanken från bilen.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Om det är en E34:a av 1988 årsmodell så är den väl i plåttank, hade läckage på tanken vid de små rör anslutningarna bredvid påfyllningsröret.Jag gjorde rent med punktbläster runt om sedan smetade jag kemisk metall och det höll tätt så länge jag ägde bilen.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.