AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.014

Bilen har börjat vibrera

fjamsetramsa
mer och mer sista tiden..kan det ha nått samband med att jag fått ny koppling??i dragläge känns inget .men när man sen släpper lite på gasen så kommer vibrationerna...mest när den är kall...men även sen det blivit varm...ingen BMW dåre i Malmö som skulle vilja prova en sväng??
Kommer vibrationerna endast vid ett visst varvtal eller lite när som?
Låter det som om bilen "misständer" lite? Går motorn lika jämt o "lent" som tidigare?
Skulle kunna tänka mig att kopplingen behöver "slitas" in mot det gamla svänghjulet men det låter inte så troligt i ditt fall då jag tolkar det som om du kört rätt långt sen kopplingsbytet.
Annars kan det kanske vara dåliga motor och/eller växellådsfästen eventuellt
Kan oxå vara sliten hardyskiva eller lite dåligt stödlager, eller varför inte dålig gummi-upphängning till bakaxeln?
Ta en sväng med bilen o känn efter varifrån vibrationerna kommer, vibrerar "hela" bilen så att man känner lite i själva sättet (dvs baken) så skulle jag gissa på obalans i kardan/def hardy eller något annat i drivlinan (obalans i däcken förutsätter jag att du inte har...)

fjamsetramsa
Nä hjulen är korrekta...lite svårt o testa själv eftersom kortet ligger hos harry haffa för tillfället..men va fan bilen har ju inte gått så långt...efterlyser ngn duktig som kan provköra...annars...ska man börja byta grejorhand tills felet är borta??r efte
Blir dyrt att byta delar på "måfå"...Din bil är ju trots allt snart 14år gammal, det är inte bara milen som sätter sina spår utan även tiden, gummi mm åldras ju...

fjamsetramsa
Det visade sig att svänghjulet va kass...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.