|
|
|
|---|---|
RH Schnitzer |
Passar avgasystemet från en 328 E36 Till en 325 E36?? Är det samma avgassystem från motorn till efter Kattarna på 325 sedan som till Coupen? är det nån skillnad på avgasystemen om Bilarna är automat eller manuell?? Mycket tacksam för svar!! har besiktat min bil idag och avgasvärdena är skyhöga och lambdasonden är nybytt så det är Katalysatorerna som är väck... Hoppas nån vet? |
Axel |
Vet ej om det passar,det är möjligt men jag tror att kattarna sitt nämare grenröret på 328 för att snabbare bli varma. R6 är bäst |
|
Kanske en korkad fråga men ställer den ändå: Fick du varmköra bilen ordentligt. Hade nämligen själv skyhöga värden tills han bad mig att blåsa ur den ordentligt? Och om jag gjorde... :) Sen var värdena iaf hur bra som helst. Mvh Anders S. |
|
RH Schnitzer |
jag hadde varmkört den ordentligt men jag fick stå en stund utanför och kanske hann dom kallna då? men besiktningsgubben trodde inte att det skulle bli nån större skillnad om jag körde en sväng igen :( men jag vet inte... det luktar faktist inte som en katalysatorbil om min, det luktar som att det är utan katt... |
|
Jag är ju inte nån expert på området precis men vad jag förstår så tar det (iaf på min) en bra stund innan kattarna blir varma. Besiktningsgubben körde en liten runda runt området, utan att värdena blev bra (ja, gubbkörning iof). Det var först när jag fick blåsa ur den som värdena gick ner och var helt ok. Har du nån verkstad i närheten som du kan få göra ett avgastest hos? I så fall kan du ju prova med en ordentlig upphettning först :) Mvh Anders S. |
|
RH Schnitzer |
man kanske skulle ha gjort det? men jag är ändå lite orolig för att kattarna är paj för den ena skrammlar det lite om det det är ju ett klart oroväckande tacken... men nu har jag ev. fått tag i ett avgassystem men det är från en sedan och jag vet inte om det passar?` har nån nånaning? det är ju bara frammifrån och till kattarna.. MVH Peter tacksam för svar.. |
|
Vilket/-a avgasvärden hade du problem med lambda, HC, CO, CO2 eller kanske alla :( Låter då onekligen som den keramiska katalysatorkroppen gått sönder, då det skramlar :(( |
|
RH Schnitzer |
Jag har fått tag i kattar nu så det Löser sig nog.. då slipper man ju skrammel å allt :) Tack för alla snabba svar!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.