|
|
|
|---|---|
| en blir ju en utmärkt hävstång för att knäcka ratten och eventuellt rattlås? | |
| Senaste nytt är att tjuvarna demonterar ratten och monterar egen medhavd ratt. | |
| Med fem minuters arbete med en bågfil så har du en krycka (med en bit av ratten) liggande i baksätet...så nja... vill de ha bilen tar de den. | |
|
Inte mer än att de värsta pundarna som är ute efter ett nytt färdmedel kanske väljer bilen bredvid istället. /Kalle |
|
BMW-Yoda |
Ratten kapar du med en bågfil på några sekunder, sen är kryckan borta och din M-ratt trasig. Vilket tjuven skiter i. Alla kryckor är bara skrattretande. Spelar ingen roll hur härdad den är när du inte behöver angripa den. BMW-Yoda |
|
Bättre med en på än utan. Lite besvär skapar du iallf. ../molle |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Allt som förlänger tiden är ju bra, risken att bli upptäckt ökar ju, har köpt en godkänd på Mekonomen men inte använt den än. har inte haft bilen stått på sådan ställen som innebär ngn större risk. MVH Hasso |
| Bättre med ett riktigt växelspakslås, mul-t-lock eller vad de heter.. hade sånt i min gamla golf gti.. | |
| Vxl lås inte så bra dom heller tyvärr, en rejäl känga i sidan på den och handbromsspaken ger med sig,dom är inte så stabila i sidled, speciellt inte på en gammal Goffe. | |
Roffen |
de nya rattlåsen/krykkorna med dobbla klor e mykket sakrare då måste man kapa ratten på fyra stallen och det tar ju lite tid och det tar betydligt langre tid enn nogra sekunder att kapa en ratt med bågfil.Att demontera ratten e heller inte så latt nar man har airbag!! det kan fort bli javligt ont :) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ingen fara att demontera ratten så länge man inte slår på tändningen. MVH Hasso |
|
Jag vill nog gärna rekommendera min egen rattklyka. Den är försedd med ett vibrationslarm och siren på 120 dB. Det blir ganska mycket inuti en kupé. Jag har svårt att tänka mig att någon vill "arbeta" under sådana förhållanden. Jag önskar att jag en gång må hava min längtan att öppna garaget och släppa ut bilen på torra sommarvägar |
|
| mitt växelspakslås satt bultat i kardantunneln.. sparka bort den du.. :) | |
|
Snap-off ratt är annars ett bra antistöldtips, lägger man en svetslöppa på muttern i fästet blir det ett riktigt helsicke att köra iväg bilen! Dessutom slipper man folk som sparkar och slår sönder ens inredning, det är ju inte mycket nytta med det när det inte finns någonting att sparka och slå på. <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
| q , va kostar snap off var kan man köpa?? | |
|
Riktiga race godkända snap-off är ganska dyra, men det finns ju enklare modeller. Luisi har kanonsnygga (många) modeller som går att få med Snap-Off, de finns på Länk men man får nog ringa och fråga dem om just snap-off featuren... <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Hej, Prova med tire deflator. www.tiredeflatorusa.com Diman |
|
|
Om tjuven planerar/bestämmer sig för att till varje pris sno bilen så lyckas han oftast med det. Men en rattkrycka hindrar iaf spontan stöld. Själv funderar jag på att beställa hem ett lager 'TIREDEFLATOR' Aktivera ventilen och tjuven har inte en chans: efter 500 meter har luften pyst ur däcket. Låset fungerar mekaniskt och kan inte manipuleras utan att ventilen går sönder. Det måste låsas upp. Jag kommer då att förmedla dessa för ca 450-500 SEK per set. MVH Kjellen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.