|
|
|
|---|---|
Borbos |
Hallåjs ! Någon som har lagt i en M5 motor i en E28??. Ja , jag vet att den finns som m5 men jag menar med 3,8 :an . /Fredrik - M535i |
|
Vet en kille i Stockholm som har stoppat in en 315hk. //Ticco OO=00=OO 528iA e28 |
|
|
Jag har precis lagt i en 315hk M5 motor i E28 535iM -87. de stora ändringarna var att göra en insänkning i höger balk för vattenrör som går från avgasdelen, Flytta fram kylaren ca 5 cm, bygga om extraktorrören. Att anpassa elkontakten från e34 till e28 var lite klurigt (OBS! kabelanslutningsnummren är ej samma) Har även fått bygga egna motorfästen för orginal e28 pallade inte med. /johan |
|
|
Se där ja, där va han ;) //Ticco OO=00=OO __--------__ 528iA e28 -86 |
|
| Tror det är något som skiljer mellan 3.6 och 3.8 också men minns inte riktigt vad det var som skulle ändras... Plåtknackning behövs om jag inte minns fel. Ring och snacka med Benny på BGM Motor! Han har en 3.8:a i sin E28! | |
|
Zeke: När får vi se den på en sydträff? Vi har en del E28:a kritiker här nere som hade varit goa att tysta. De vet inte deras eget bästa =) |
|
|
Silverpilen : Jag har bara inte haft tid...... här nere och här nere...jag bor juh i skåne, ska jag ännu längre ner....... Var kan jag få reda på sådana träffar? Zeke |
|
marli |
Zeke - Är det du som kör den mörkt grå M535:an i Malmö som hade E28 M5 motor först och sedan bytte en gång till? Såg den nere på Need For Speed, Tobbe berättade lite om den då jag var intresserad av att göra samma sak. Hade varit kul att titta lite närmre på bilen... |
| Marli : Nix det är inte jag...min är ljusgrå. jag är mer i Kristianstadstrakten. | |
| zeke: är motorfästena skitbökiga å svetsa i hop? antar att det är rakarns trångt där inunder... :) funderar på att göra det samma med min 528! men då får man nog typa om den ;(. hur gjorde du? | |
Borbos |
Hur gör man vid bes ?? /Fredrik - M535i |
|
Hej alla! Nu har jag kraftiga funderingar(ska bara hitta en lämplig motor) på att lägga i en 3,8l motor i min e-28..och jag tar tacksammt i mot alla råd och tips ang det motor bytet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.