|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Det där Schmiedmann köret med en "ryk"pipa är väl inte så lockande precis. Jag håller på att måtta för ett riktigt dubbelt system till min 540, jag tror jag kan klara det utan att skära, ser så ut i skrivande stund...men men Jag lovar höra av mej när det artar sej:-) Min bil Länk |
|
|
Forry....det låter intressant. Ta gärna några bilder på bygget om det blir lyckat. Stone |
|
|
Forry: Nja, det var på Schmiedmann:s hemsida jag hittade bilden men det är Eisenmann som är tillverkare. Har själv funderat på ett 2x2 system, hur du skall lyckas att montera en dämpare på vardera sida utan att skära i reservhjulsbaljan är för mig en gåta men inget är väl omöjligt :) Gärna några bilder om du lyckas. Vh/Kermit. |
|
|
grodan kermit: Du har rätt det systemet känns lite påklistrat, hmm... Men det måste finnas andra lösningar? Forry: Hur långt har du kommit i planerna är du färdig innan jag börjar?? ;-) Jag menar så jag får se :-)) Någon som vet om man kan ta något på reservbaljan å ändå få plats med däcket, eller måste man knyckla dit ett mindre, alternativt ta bort däcket helt? Och isåfall påverkar det ingreppet något på ljudet ifrån bagageutrymmet? Egentligen behöver man ju nästan inte ha reserv hjul med sig..., kommer ju ändå har rätt mycket större dimension än orginal reserven är på jue... Om man vill behålla baljan hur pass stor bredd kan man ha på ljuddämparen? någon gissning?? =) -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
|
Det finns ganska gott om plats mellan reservhjulsbaljan och batteriet vilket du ser om du lyfter på locket. Jag är säker på att det inte är nåt stort problem att göra ett utrymme för en mindre dämpare där, om man vill kapa o svetsa vill säja. Problemet blir att få röret runt baksidan av baljan och ut på rätta stället, det finns lite utrymme att ta från och ändå få rum med hjulet.Men det blir tajt. Min ide ser lite annorlunda ut, jag vill försöka använda befintiliga ställen i mesta mån för att slippa kapa i baljan, kanske inte lyckas helt men jag skall försöka i alla fall. Jag kommer naturligtvis att dokumentera med bilder och dela med mej, så håll tummarna:-) Väntar just nu på att polaren skall få installerat sin saxlyft, sen parkerar vi oss under bilen med måttband, kaffetermos o en påse geniknölar Ha de gott alla Göran Min bil Länk |
|
|
Mmm, det låter ju lite krångligt med att hålla på å skära. Det vill man ju helst inte... Hur långt har ditt projekt kommit? Nu har jag fått nys om ett garage, skönt, då lär ju mycket bli enklare, Hoppas på att få tillgång till det alldeles snart. Enklare att passa in rör och sånt på en lyft, istället för att mäta under pallbockar =) -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
|
Har så mycket nu så det lär nog ta ett bra tag innan jag sätter igång på allvar. Skall göra en skiss på hur jag tänkt det så kan ni som är intresserade och ivriga gå vidare o se om det är utförbart. mvh Göran Min bil Länk |
|
|
Nehe, nu har jag visst legat av mig. Har bytt jobb det sista. Och vill verkligen börja på lite med bilen. Har strukturerat om lite. I första skedet (tiden fram till 540:n ska ut) vill jag ha. 1 komplett angel-eyes kit. Med xenon (Vet ni billiga, seriösa säljare? Skriv) hittade ju ett men var inte angeleyes =( Kommer dock inte dra fram avgassystemet. Vill ju ha komplett med 1 rör på vardera sida hela vägen, och det blir för dyrt i förhållande till bilen. Vill däremot ha tips på: M5-paket, eller påbyggnads läppar till orginal-kjolpaketet, sidokjolar. Det ska vara clean look. Inga monster grejer. Har ni andra paket ni vet ser vettiga ut... Vet ni bra lackerare i Jönköping, tipsa gärna, jag känner bara en. Dessutom vill jag byta mina 17" Radial 32 mot en modell större 18". Eller sälja och köpa en modell större vilket som. Vårkänslorna har kommit ut igen, tjoho! -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
|
Hmm "hittade ju ett men var inte angeleyes =(" läs: "det var inte xenon" -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
|
Har du kollat dom här?? mvh Göran Länk Länk Länk Länk Länk Länk Min bil Länk |
|
|
Länk Min bil Länk |
|
|
Hej och grattis till en fin bil... Om jag var du skulle jag nog satsat på M-spoilers runtom, M-speglar, och det du nämnde om ferrita... Har själv det och det låter grymmt bra.... Ta gärna en titt på bilen så får du se... Mvh//Joni Min pärla Länk |
|
|
Tack Forry, riktigt bra tips! Jag ska ringa killen Jönköping imon när jag är på jobbet helt klart. Joni_535 när du drog fram avgassystemet valde du ferrita bara där bak eller heldraget? vad gav du för det? -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
|
Hej Emelie, du får ursäkta det sena svaret men det e bättre sent än aldrig:) Jag köpte min bil med det systemet... Det är hela vägen med dubbla race kattar, och går väl loss på ca:20tkr... Men då har du också livstids garanti och ett riktigt bra avgassystem.... Lycka till... Mvh//Joni Min pärla Länk |
|
|
20 tusen? Det är väl ändå ett rätt okej pris. Det kommer ju förmodligen bli något sådant. Har fått dra på det lite, står i bostads kö nu. Så har lagt undan en del för det. I första hand handlar det om enklare saker. Snygga till kjol-linjerna och angeleyes. Har handlat Coil-overs till slangar och dylikt i motorrumet. Tänkte lacka luftburken och diverse också. -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
|
Lägg gärna ut några bilder på pärlan också... Alltid kul och se andras bilar, speciellt tjejer som kan sina bmw:) Ha det bra... Mvh//Joni Min pärla Länk |
|
|
Javisst. Bilder kommer att komma när allt är klart och bilen får kliva ut. Det är dock förvånandsvärt få som hört av sig på min köpes annons. Men men, det löser sig ändå... -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
robert pentén |
Lånar tråden liten. hur går det? Någon som har öppet luftfilter på dessa bilar och märkte någon skillnad? tänkte om man sätter på ett Kn filter. Ni med andra system vart köpte ni dom och vad fick ni ge? jag vill ha utan kattar istället raka rör där sen bara ett rör ut, enkelt och bra, behöver inte vara rostfritt. mvh robert |
|
Ok, men vad jag vill veta är: Vilken storlek på högtalare passar fram/bak på en Touring om jag vill byta ut originalen mot värre diton ? Nån som kan rekomendera några högtalare som passar rakt i original hålen ? Är det nån som vet om det gör nån skillnad ? Jag menar orkar orginal stereon driva det ? Mvh / Laurin PS: Kollade lite på www.bavariansoundwerks.com dom hade en jäkligt schysst dockning till iPod i original askkopp som såg kanon snyggt ut... DS: |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.