AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
17.284

Ska styla en E39, med vad?

Sida 2 av 3
Go
110
Gogo
528iM e39 -98
Jag har byggt en splitter med 2,5" rör & delat ut bakom & runt reservhjulsbaljan.

Rören är från Simons, likaså den utbytta vänstra ljuddämparen(höger sida utan dämpare)..slutrören från Spark, påminner om AC-Schnitzer´s slutrör.

Ljudet blev GRYMT!! givetvis en hel del högre, med tanke på fullflödesdämparen, samt höger sida odämpad...sen så har jag monterat på M3 3.0:ans grenrör.
Om man ska förklara ljudet, då jag har en 6:a & inte en V8:a, så är det det närmaste jag har hört som kan jämföras med en V12:a ur en rad6:a..på låga varv dovt & härligt, på höga så skriker den så man får gåshud varje gång man varvar ur den.
Man hör verkligen kolvarna arbeta, 6000rpm låter mer som 9000.
Som en polare sa första gången han hörde den -"Jävlar vad hungrig den låter!!!"

Improx Customs
www.improxcustoms.com
na
394
nasse
528i-98
Facelift fram och bak vad betyder det att jag måste köpa är det hela strålkastare och bakljus eller bara glas
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Nasse.
Facelift fram innebär hela strålkastaren. Bak kan du välja att byta endast glaset för att få den här looken, se länk:
Länk
Mvh
na
394
nasse
528i-98
OK då ska jag försöka hita något som jag tycker passar,dom var ganska snygga dom baklysena Razvan Terme
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Ifall det finns intresse så har jag monteringsanvisningar för 4-rörs systemet från Eisenmann, som jag kan maila.
Mvh
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Ja tack, kan vara kul att läsa(titta)
na
394
nasse
528i-98
Är det någon som har bild på facelift fram till en e39 bak vet jag vad jag vill ha lysena menar jag
na
394
nasse
528i-98
Hittade vita blinkers i garaget,men dom passar inte på min bil vet inte vilken modell dom ska sitta på dom är större än dom som sitter på min och ett hål för en fästskruv i så är det någon som vet vilken bil dom passar på så kan jag skänka bort dom till någon i örebro trakten
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Så här kan det se ut:
Länk
Länk
Länk

Lite olika modeller. Maila för priser ifall du tycker något är snyggt.
Mvh
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Forry.
Kolla dina mail. Rätt stor fil, sorry
Mvh
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Ingen fara Razvan, den gick ner i brevlådan:)

Tack
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Forry:
Du har förstått mig rätt, det ska bli en förförelse, eller rättare sagt bilen ska kunna förföra andra =)

Nu har jag gjort klart med facelift, ska få delarna billigt med hjälp av en kille jag känner. Så dom blir monterade i samband med att jag tar ut bilen. *TJOHO*

gogo:
Ditt system går väl bygga med vilket märke som helst? Så¨länge man kommer runt baljan? Tror du det skiljer sig mycket i ljud mellan olika märken om man kör på typ samma storlek?
Vet du om det stämmer som Stefan, en kille jag känner, säger att om man leder ut ändröret lite utanför spoilern, så slipper man det mesta brölet i kupéen, någon annan kanske vet?
Slutrör från spark? Ja jag är lite ute efter Schnitzer typen på ändrör, har inte hört talas om spark innan, måste kolla det.

Razvan:
Jag har mailat =) Kolla inboxen!
Go
110
Gogo
528iM e39 -98
Ja visst, märke spelar inte någon direkt roll.

Det beror ju på, tror inte det spelar jättestor roll om röret sticker utanför 13cm eller 7cm, men har du den innanför spoilern, så brölar det en hel del.

Skriv en rad på info@improxcustoms.com , så kan jag skicka bild på Spark-slutrör

Improx Customs
www.improxcustoms.com
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Hade inte tänkt att den ska sticka ut direkt mycket, men lite grann.
Det får ju inte bli som vissa att det ser ut som ett påklistrat ändrör =)

Visst det kommer ett mail... Ju fler bilder och idéer desto bättre.

-=Ingen BMW,ingen körglädje!=-
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Den här bakrutespoilern har jag fastnat för.

Länk

Min bil
Länk
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Jag har snart bestämt mig för nästan alla delar nu... Kommer inte kunna köpa alla för tillfället, har tittat på en hamann rutvinge... Den var rätt så diskret, ändrörs biten är inte klar, inte heller ifall jag ska dra eller inte dra dubbelt. Har i alla fall gjort det till 3 alternativ där... 2 dubbla och ett med en enkel.
Angel-eyes är klart, och luftburk och öppet filter klart... Ska kolla på uppfräschning av motorrummet, kanske lägga in kaross färgen på lack vänliga delar. Det ska ju se snyggt ut.

Men paket... Kjolar... hur det än blir måste jag ju ha en snygg bakkjol, eftersom jag ska dra fram rören...

Go
110
Gogo
528iM e39 -98
Uppfräschning av motordelar kan jag hjälpa dig med!!
Har en hel del bra ideér för den vackra V8:an!

Improx Customs
www.improxcustoms.com
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Låter som att du kommer att göra den till en riktig pärla:-)

Go for it, skall bli roligt att se bilder när du är klar.

mvh
Göran

Min bil
Länk
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Ja jag är själv riktigt taggad inför det här...
Det kommer förhoppningsvis bli färdigt alltihop till början av sommaren... Ska börja så fort jag kan. Man vill ju ha en snygg bil att köra omkring i jue =)

Just nu är det ju ton med planering, man vill ju inte smäcka på något som man ångrar veckan efter direkt... Alltså M5-kjol. Vad tycker ni är ett schysst pris? Jag har hittat en hel del läppar och corner-splitters som ser ritkigt bra ut. Bland annat på Beastpower.com. Vissa är lite väl mycket kanske, men en snygg läpp alternativt snygg kombo med läpp/splitter är ju inte fel på m5-paketet...

Är fortfarande lite ambivalent för hur ajg ska göra med fälgar...

Gogo: Skicka på, du har väl fått min mailadress =)

Jag har i alla fall fixa full invändig å utvändig genomgång, till mitten av april, kommer få den årliga lackbehandlingen sånt... En jag känner så jag ska själv gå in å putsa på skinnet .... *MUMS!*

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej Hopp.

Gick själv i tankarna att installera ett avgassystem med 2x2 utblås alá M-5. Dock så saknar M5 reservhjulsbaljan så dubbla dämpare är inte möjligt om man inte skär i plåten. Dock så finns det ett system (säkert flera) som ser ut som följer-------------->Länk: Länk

Kände dock att det inte är ngt för mig, känns lite fejk med bara en dämpare. Kommer nog att satsa på 2xovala utblås hos Feritta.

Vh/Kermit.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.