|
|
|
|---|---|
|
Ja alla har ju stora diffen.. men som sagt dom växer inte på träd och när ma väl hitttar en så kostar den massor. på bilen sitter lilla diffbromsen. Frågan är hur många hästar och nm står den pall för?, någon som har provat? /Strengbohm Free your mind, E30 Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel! | |
|
jag hade en 318is för 1 år sedan under ett års tid , och under den tiden så bromsade jag fast bilen ett antal ggr , åkte runt och sladda , gjorde jämt rivstarter , man kan säga att jag var elak mot den , men den gick aldrig sönder och den drog aldrig mer en litern 318is har väl lilla klumpen och min höll inte bara bmw är bakjulsdrivet |
|
|
tänkte mer på pojkarna med snurbo, dom som är ännu elakare. säg någon med 3-400 hästar? /Strengbohm Free your mind, E30 Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel! |
|
|
finns en 320 turbo som går på ställ och med rykande bakhjul typ varje gång man ser den. vad jag vet så har den inta haft nåra probs med diffen. den har bromsade 250hk på hjulen. beemwee |
|
| hael: den diffen har fått smaka den.. :) varje gång man ser den så är det på tvären ju :) | |
|
ca 300hk och 500nm+ har jag kört med nu i dieseln i 9000mil och det håller och 323:an med turbo jag haft tidigare hade samma effekt och den höll i 15000mil medans en kompis original 320i rasade fullständigt och den hade bara gått 22000mil kör man rätt och inte leker där det ena däcket spinner och det andra får fäste håller det nog djäkligt bra exempelvis asvalt/grus eller is/asvalt för att förebygga kan du lätta bilen så blir det mindre slitage axel: sålt 324:an? "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
en kompis hade lilla klumpen (lamelldiff) på sin E30 med M535snurra i .. rasade dagen efter han köpte den, fast den var inte heller så snällt kört, många däck var förbrukade :) MVH Micke |
|
| helgonet: jo jag har ju det :( saknar han. du har ingen TD över? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.