|
|
|
|---|---|
|
Motorn i min gamla 518is håller på att ge upp. Funderar på stoppa in en bättre motor men undra vilka som passar. Vilka andra andra modeller och årsmodeller har en likadan motor, är det skillnad på bilar med och utan kat? Vad tror ni man måste ge för en motor i skapligt skick? /Kalle | |
BMW jonas |
kolla på www.bildelsbasen.se så kan du nog hitta en motor till din 518 |
|
Jo, det är skillnad med och utan kat. Annat bränslesystem etc. kolla på Länk för detfinns just motorinfo om 518i E28 samt om 518iS. ///Tomas M BMW M528i -86 BMW E28 registrer #001 |
|
|
Var inne på din sida Tomas men hittade ingen direkt skillnad på motorerna med och utan kat. L-jetronic kom väl ett par år innan katalysatorn. Bildelsbasen: Ringde till en skrot för att höra vad en motor kostade, fick snålkramp och höll på att trilla av stolen när jag fick reda på priset. /Kalle |
|
518i slow mobil |
Fixa i en motor från en 520.... Borde inte bli så sotra problem med att få den godkänd..... E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
|
Efter dig slow mobil... Köpte du en 520 som donator eller? /Kalle |
|
518i slow mobil |
Efter mig? Ja, jag e på väg att köpa en 520 som donator.... Men din Is ska kunna reggas med en 520 motor utan donationer... Max 20% effektökning har jag för mig att någon sa.... 105*0,2=21hk.... 105+21=126... en 520 motor e på 125 hk..... eller något sådant... Full gas, jag i extas =) BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.