AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
867

kopplingen blev slapp

Har en bmw full med problem, det är en 535 -89

Nu när jag precis var ute och körde för att visa den för en polare så blev kopplingen helt plötsligt slapp när jag skulle vända, det handlade inte om någon "burnings" vändning, utan en helt normal.

Sedan när vi kom tillbaka till hans bil så kännde vi att det luktade bränd koppling, eller vad vi trodde var bränd koppling.

Så jag undrar om det kan vara så att min koppling börjar ta / är slut.
Finns det några sett man kan kolla om det ??

Om den nu skulle vara så att det är dax att byta den så undrar jag om det är någon som vet vad det kostar att få det gjort på verkstad, för jag är inte så hemmapå det här med att mecka.
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
är du inte helt ute och reser så bytar du den själv,underlättar att ha tillgång till en lyft och en kompis speciellt när du skall lyfta upp lådan igen.på vissa bilar kan man se kanten på kopplingen genom tex hålet där man ställer tändningen,eller nån annan lucka,hittar du nån som kan byta den utan kvitto så tippar jag på nån tusing för jobbet,annars betydligt mera.vad menar du med slapp?hur känns pedalen?
Okej.
Pedalen skönk ner, och bara hängde, sedan åkte den upp till normal position igen, har åkt lite till med den nu och det luktar verkligen bränd koppling om bilen.
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
det låter som någon kopplingscylinder som är kass,kanske det läcker ut olja från slavcylindern på avgasröret?
Nu när jagf har kört lite mer med bilen så har jag märkt att kopplings pedalen stannar kvar i ett visst läge om man ska slira lite, då måste jag släppa gasen för att den ska åka tillbaka igen.

Vad kan detta bero på? är det pga av något av dom ovan nämnda felen eller pga något annat ?
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Låter som slitna tätningar i huvud eller slavcylindern. Kolla om nån av dem läcker olja.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.