|
|
|
|---|---|
| Jaha då var man utsatt för svenska avundssjukan - repa efter passagerardörren och höger bakdörr. 5000 kr i självrisk.... F*N! | |
|
Fan vad sur man blir! SA*AN! Tänk om man skulle ha sett denna lilla nolla göra detta! Då hade man ju haft nått att göra denna lördag också. |
|
|
JAg lider med dig Johan!!:( The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Tack för medlidandet! Fick man veta vem som gjort det vet man inte vad man skulle ta sig till riktigt... Känns extra jävligt just nu också, någon stal en bärbar dator från min lilla butik i veckan.. Man jobbar å sliter som en dåre - för vad? - till tjuvarnas nytta. suck.. |
|
|
Tänk att få fånga ett sådant där litet äckel, det hade nästan varit värt livstidsdomen.. //Magnus |
|
fjamsetramsa |
Hur kan du ha sån hög självrisk..?kanske billigare att betala lack själv? |
|
Jag fick vindrutan krossad av nån vänlig stjäl i veckan... Dessutom kan det ha skett på dagtid, vilket ter sig än värre när bilen står på en gata mitt i centrum... Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
Scheckheft |
Hej Otroligt trist, jag förstår din frustration Johan. Jag hade skadegörelse på båda mina E38. Antar att det krävs omlack? Mvh Scheckheft |
|
Jag har en repa längst hela passagerar sidan på min 750.. snubben jag köpte bilen av satt på 3dje vånnigen och såg på när han gjorde det men han hann "tyvär" aldrig ner... Illa när folk är så pass avis att dom måste förstöra för andra.. =( The things you cant remember... Did not happen! |
|
|
944_driver: Med betonging på "nästan" så är jag beredd att hålla med =) Fjamsetramsa: Ett val jag gjort - högre självrisk = lägre premie. Förhoppningsvis är kostnaden för omlack redan "intjänad" i form av lägre premie. Men Ja, det blir troligen att bekosta omlack själv. Patrik: Fy fan, glas överallt.. å inte ens för att stjäla något? Scheckheft: Då verkar du ju ha haft rejält oflyt med buset, jag har ju ändå klarat mig i några år - man får väl helt enkelt räkna med ett par tusen per år i skadegörelsekostnad. Fint samhälle... Har inte orkat tvätta och studera närmare, men det blir garanterat omlack på minst en dörr. Får hoppas nyansskillnaden inte blir så synlig, men det får man nog inte räkna med :( Hero: Du fick den förhoppningsvis till bättre pris pga det iaf :) Mest synd om säljaren då. |
|
|
Johan_S: Tur i oturen är att lamineringen (?) i vindrutan håller ihop den. Inga repor, inga bucklor, ingenting. Så jag förstår inte syftet med att knäcka min stenskottade ruta... Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| Patrik: Just ja, det är ju klart! Bakrutan hade varit värre. Det värsta är ändå det faktum att ens egendom blir utsatt, känns kränkande på något vis. | |
|
Jag fick inbrott i min ford. Knäckte vänster bakdörr ruta och skadade fönster listen. Snodde 2 påsar med smutskläder. Och detta hände på dagtid vid en välbesökt affär. hela bilen full med glas splitter. Och det värsta är att bilen var olåst och nycklen satt i. Tog inte stereon som är värd mer än hela bilen(inte så svårt med tanke på att det är en scorpio) 6000:- och hade fullat av cd skivor och verktyg i bilen med. Men det var en knarkare som var hög som ett hus. Polisen stoppade han 1 mil bort så jag fick åka och hämta mina saker. Hittar fortfarande glas splitter. |
|
| Ja då är min åtgärdad, omlack av två dörrar och framskärm.. blev riktigt bra som tur var, har inte sett någon direkt nyansskillnad. Kostade någon tusenlapp plus någon timma av egen tid i demontering/montering av spegel, lister m.m. Blev inte så hemskt dyrt i slutändan, men nog hade man kunnat spendera sina pengar och tid på något som känns mindre onödigt! | |
|
Och nu var det min tur. Man tror att man går säker bara för att man parkerar på sin egen tomt i ett lugnt villaområde. Men icke då... Hade en lång djup repa på bakdörren när jag kom ut imorse. Det värsta är att jag tror att jag faktiskt hörde när bilen repades. Men jag avskrev det som ren paranoia när det gäller bilen och att det nog inte var något och somnade om. Själva kostnaden är inte det värsta, det är känslan av att man inte ens kan parkera på sin egen tomt utan att få bilen förstörd. Känns kränkande... :( |
|
|
Min 740 blev repad längs hela sidan förra sommaren. Mina bilar har stått i Helsingborg & Malmö under 7 års tid och det har ALDRIG hänt någonting. I somras parkerade jag på Kungsholmen i Stockholm, 1:a natten hade någon repat X antal bilar, bl.a min. Stärkte mina fördomar gentemot vår huvudstad. |
|
HZRobban |
Constrictor: Jag parkerar på Kungsholmen varje dag (dagtid) och har inte råkat ut för något ännu... Å andra sidan så hänger jag upp korset i backspegeln innan ja går in till jobbet ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.