AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.596

Vad är detta? (M5 E34)

Visa användare
128
WB_M5
E30 325im -88
Det är så att jag har hittat en tempmätare? och en liten box i motorutrymmet vid luftbruken som jag vill veta vad det är.
Och skulle även villja veta vad den slangen som går till stötdämparen är till för?

Och jag undrar även vart man kan få tag i nytt skinn till storlarna? eller vad kostar det att klä om? och vart isf?

Stöttämparen:
Länk

Mätare och låda:
Länk

Lådan:
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Slangen: Nivåreglering

Lådan: AUC-sensor (19): Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
128
WB_M5
E30 325im -88
aha okej :)
och vad gör den lådan?
Vad är det för tempmätare eller vad det nu är då?
Visa användare
128
WB_M5
E30 325im -88
Ingen som vet?

Har dykt upp ett litet problem till, hur får man bort sido kjolen? Jag har lossat på "klippsen" som sitter under bilen, men det sitter fast i överkant. misstänker att det är klipps där också men vågar inte slita för mycket.

tack på förhand.

Erik
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Jag vet inte om det ser ut precis som min -95 "icke M5", för den är "nitad" i bakre hjulhuset på två eller tre ställen, och förmodligen även i det främre. Hur sitter clipsen under bilen? Bara på-klämda?

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
De sitter med "plast nitar" så att säga...Ett sätt att få plastniten är att ta en tunn mejsel o trycka in den mitten så att man trycker ut "sprinten" så att säg...Jag fick loss mina efter lite bök...Nya kostar ett fåtal kronor så du behöver inte vara rädd om de gamla:-).
Kjolarna sitter även fast med "snäpp-fästen" i själva tröskeln om jag ej missminner mig, det e bara o bända/dra/rycka så lossnar de, man kan om man vill "ploppa" ur de genom att man använder sig av en vanlig kniv som man för in mellan kjol/tröskel o sen bänder till där fästena sitter...

Visa användare
128
WB_M5
E30 325im -88
aa okej. jo det satt en skruv vid varje hjulhus.

aa okej. då får det bli den metoden. vål löser nästan allt :P

Jag får ta och försöka imorgon. Tack för svaren!

Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.