AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.988

BMW Orginal bilvårdsprodukter

ka
204
kaell
330xi -01
Efter att ha spenderat hela lördagen med att ha tvättat bilen kan jag inget annat än rekommendera BMWs bilvårdsprodukter.

Köpte från Schmiedmann.com ett helt kit med:
-Bilschampoo (rekommenderas verkligen, bra doft! :))
-Cockpit-spray (nybilsdoft, ger tillbaka lyster i plaster och paneler)
-Insekts-spray (Starkt, större nytta till sommaren tror jag)
-Läder-tvätt (Bra doft och klarar av det mesta skiten som fastnar i skinnet)
-Läder conditioner

m.m.

Vet inte om det finns vax och rubbing, men jag testade bara tvätt-sakerna. Dessa produkter i Sverige kostar väl en slant, så det rekommenderas verkligen att beställa från utlandet.

Någon annan som vill berätta sina erfarenheter om dessa produkter? Eller berätta om det finns några "efter tvätt"-produkter?

__

Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
Det finns vax och lackrengöringsprodukter också.
Använder nästan bara BMWs egna produkter då dom funkar kanon.
Bra pris är det också, mycket billigare än Turtle.

Keep Your Distance!
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Gillar också BMWs grejer, finns inget att klaga på och priset är rimligt. Främst interiörmedlen som inte lämnar nån äcklig lukt av kemiska blomsteressenser eller luktgranar, rent å fräsht bara, nästan som nytt.

Köpte också ett kit med lite bra å ha grejer på M-bilar i västerås för ca ett år sedan. Då fick man en snygg BMW Willams väska å ca 7-8 flasker, polerdukar etc för runt 800kr.
wowwe
Det går lika bra att köpa Sonax då detta är samma produkt som du köper hos BMW ;)

wowwe:
Har hört att det ska vara samma som Sonax, men jag tycker att BMWs vax är mycket bättre än Sonax...

Keep Your Distance!
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Var inne och skulle inhandla BMW's originalshampoo och tvättsvampar idag, men dom har utgått ur sortimentet...... Inte bra för det var det bästa shampoot jag någonsin tvättat med och det gör jag ofta....

Någon som vet var man kan få tag i originalshampoot ? Finns det kvar ?
ka
204
kaell
330xi -01
Jag köpte ifrån Schmiedmann.dk

Billigt, och snabbt.

__
Joakim, Karlstad
Z3 2,8 Coupe -99
Jomu:
Dom har ju originalshampoo i ett ställ med andra BMW Bilvårdsprodukter hos alla åf just nu. Fast du kanske menar ett annat shampoo?

Keep Your Distance!
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jomu:
Jag köper samma schampo på autoexperten fast i 5 liters dunk och med namnet sonax glanschampo om jag inte minns fel. Bättre pris än hos BMW. Sen är det bara att hälla över från dunken i en gammal Yes-flaska. Mycket lätt att dosera med två tryck på flaskan:)

Avfettning köper jag på 25 liters dunk konc. på annat ställe. Klart billigast, speciellt om man jämför med alla löjliga förp. som finns på macken osv.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
10
M60 4.0 liter V8
540iA limo -95
Helt suveräna grejor....kan starkt rekomendera BMW´s fälgrengöring. Hur bra somhelst. Hej

Nyvaxat går fortast
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Hej,

lyckades komma över två flaskor !!! Tack för hjälpen Tobias. Köpte en flaska Sonax glansshampo under tiden och du verkar ha rätt Fredrik, resultatet blev minst lika bra som med BMW originalshampoo.

När mitt fälgrengöringsmedel tar slut ska jag testa BMW's. Det är många som sagt att det är bra så varför inte prova.

Några tips till motorrummet ? Det är lite smådammigt, lite fläckigt av vinterns hårda prövningar. Det skall inte glänsa men det skall vara RENT. Kan man ta vinylmedlet till det också ?

MVH

Joachim
porta
Jomu, blås av med högtryck och behandla sedan med Concept Hy-Lyte(samma medel som används av Ditec) blir som nytt.
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Porta: Var kan man köpa det ?
porta
Jag har en liter hemma, men finns en webshop som säljer deras prylar. lj-trading.se/webshop
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Var kan jag köpa konc avfettning på 25l dunk, samt vilket märke ska jag välja?

//Player
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Player:
Länk
Där köper jag mina storpack. Fick lite konstiga blickar när man köpte som privatperson, dvs inte skulle ha det fakturerat eller så:)

/Fredrik

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Tack. Vad kostar en 25l?

//Player
25 liter att blanda ut.. Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Player:
kommer inte ihåg vad det kostade, tyvärr. Det var dock några kronor.
Men billigt blir det i det långa loppet. Speciellt eftersom avfettningen jag har enligt instruktion går att blanda ända ner till 1 avfettning/10 delar vatten. Jag brukar variera blandningen efter mängd smuts på bilen.

/Fredrik

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Ok tack. Avfettning går ju åt en del.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.