AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
2.008

Kan inte öppna tak lucka eller fönster

Visa användare
11
nemosbilomc
850iA 92a
Kan inte öppna eller stänga taklucka och fönster från kontrolerna innefrån bilen.
Nu de konstiga kön oppna och stänga med hjälp av nyckelen när man låser eller öppnar och håller kvar nyckelen i öppet eller stängt läge då går fönster o taklucka upp eller ner beroende på vilket håll man vrider åt

Visa användare
11
nemosbilomc
850iA 92a
Glömde skriva det är en 850

ei
15
eivhun
BMW 850
Dårliga batteri
Visa användare
11
nemosbilomc
850iA 92a
bilen står och går kan de då ha betydelse eller
ei
15
eivhun
BMW 850
låter konstigt, kanskje el-fel.

Men när jag behövde byta mina batterier så slutade olika grejer fungera. Sen efter jag bytte, fungerade alt perfekt. Kollad at du har dom originala storleken på batterien. At inte den förra ägaren har snålat..... Kolla med en verkstad, dom kan ju kolla det ganska snabbt

Lycka till

Mvh

Eivind
Visa användare
28
Slugger
633 csi -79
Jag har något liknande fel i min 633 från 79 i den börjar fönsterhissarna att sluta reagera på när man trycker på knappara inne i bilem men om man tar lös fönster hissen och kopplar ström direkt på den så funkar den. börja funder om det inte är något relä nån stans som strular..
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Japp, det låter klart som batterierna behöver mer kraft.
Jag köpte nya sedan var det full fart på allt igen:-)

Nicke
Visa användare
11
nemosbilomc
850iA 92a
ska pröva byta batteri
He
347
Hellboy
440i GC -18
Du har två parallellkopplade batteri. Om det inträffar när bilen är igång kan det inte vara batterierna.

Mvh,
Hellboy
Länk
ei
15
eivhun
BMW 850
Det har då hændt mig. Nær jag køpte bilen hadde jag samma problemet och fick bmw til å kolla bilen. Då såg dom at førra ægaren av bilen inte hadde anvænd rætt batteri. Nær jag bytte blev alt perfekt

Eivind
BM
6
BMW 850
BMW 850-91
Kolla om c-lås och vindrutetorkarna fungerar!
isåfall kan det vara samma fel som jag hade förra året, då byte jag ut en styrbox. efter det har det fungerat .
maila så kan jag förklara vilken box det är.

Mvh
Tomas
sp
35
speed_
325i -93
530 -02
hej
Jag har samma fel här, inga fungerade elhissar o taklucka. har köpt bilen för ett par veckor.
Var ligger styrboxen?, vad koster, hur blir man säker att det är styrboxen.
Har hört att den kan vara relä också..
mvh
BM
6
BMW 850
BMW 850-91
Styrboxen sitter under i-brädan, men det sitter 3st boxar där, jag kan kolla artikelnr imorgon om du vill.

Jag köpte min på skroten för ca 350:-

mvh
Tomas
sp
35
speed_
325i -93
530 -02
Om det blir ej besvär för dig att kolla numret, sitter den under i-brädan i förare sida eller det andra?

MVH
BM
6
BMW 850
BMW 850-91
Förarsidan.

det sitter ett plåthölje med 3st boxar i, dom är ca 10x20cm.

dom har kontaktsycken på ena kortsidan så dom är lätta att byta, tänk bara på att koppla bort batterierna först.

Jag kollar imorgon

Mvh
Tomas
Visa användare
11
nemosbilomc
850iA 92a
Tack för eran hjälp ska titta på det omgkalle
Visa användare
11
nemosbilomc
850iA 92a
den styr enheten kostar 3500 på bmw och måste kådas av bmw men det fins även en gammal som inte behöver kådas har hittat en här i skåne ska byta i morgon och hoppas de fungerar. byta batterier hjälpte i alla fall inte.
Visa användare
11
nemosbilomc
850iA 92a
Äntligen nu funkar allting som det ska.
Allting BMW fel istockholm köpte bilen i Luleå 2004 körde neråt mot skåne bilen sluta fungera i stockholm in på verkstad BMW vestberga vid porche fel på sopa pumpen 7000 för en ny. Hämtar bilen en vecka senare nu fungerar inte fönster hissar o tacklucka eller vindrutetorkare in och fråga vad dom sysslar med fick vänta från 10 till 15 för att verkmästaren ska komma utt och talla om att den var trasig när den lämnades in.
Jag vett att den var hel men det hjälpte inte mycket jag ljög sa han torkar relät var borta och ett sådant kunde jag få köpa.
Felet var att någon varit i säkrings dosan och kopplat om kablar. Tur att det fins kompitenta meniskor som kan 850.
Ska bara få tag i ett nytt huvud kort till hastighets mätarn sen är pärlan 100%
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.