|
|
|
|---|---|
|
Jag får erkänna att jag känner mig sugen på att köpa och renovera denna! Vad tycks? Är priset rimligt? Länk Vixit, dum vixit, laetus | |
betriebsanleitung3 |
Om den är så fin som den verkar så är det billigt. |
|
Nu är jag ingen oldtimer expert precis.. Men jag tittar en heldel på annonser i tyskland och om man jämför vad dom bilarna (renoveringsobjekt) utannonserars för så ligger den här bilen lägre i pris. Och framförallt denna bilen verkar vara betydligt mer komplett än vad dom generellt är. Men man måste titta på bilen irl för att skaffa sig en uppfattning på hur mkt som måste göras på den och sedan gånga det med 10 innan man kan ge en bra prisbild på just den bilen! (jag renoverar en e12a och vet att rost finns överallt i gammel bilar och oftast är det mkt värre än vid första anblicken) |
|
|
Generellt för veteraner är renoveringsobjekt dyra och färdigrenoverade bilar billiga i Sverige jämfört med de flesta andra länder. Beror väl på vårt gör-det-självbehov underl våra långa mörka vinterkvällar. Eftersom karosskarvarna inte är alltför fina så är det förmodligen mer jobb än det ser ut vid första anblicken på denna. |
|
| den hade man inte tackat nej till!men man måste ju titta på en sån först innan man vet vad man skall bjuda,skarvrost är ju jättekul!!!!!!bara en fin lackering kostar jättemycket! | |
| Läcker bil hursomhelst... En tidig 5-serie! :=) | |
|
Bilen är besiktad sista gången 88-04-25......måste väl finnas en anledning till att man inte har besiktat den sen dess. Titta på bilen och bilda dig en egen uppfattning om hur mycket jobb det är på den, och vad du tycker den är värd, 35 är den bara värd om den är kör och besiktningsbar utan alltför mycket fix. Och som Pelle Persson säger, titta efter rost och rost! Mats BMW CS #5847 |
|
|
Fördelen med rost är att den är "gratis" att laga dock tråkigt och tids ödande. -Obs förutsatt att du arbetar på din bil själv förstås- ,däremot krom, inredning,lister, m.m kostar flis Mvh Danne |
|
|
Läcker bil! Jag är svag för 501 -502. Bilen ser ju iofs vettig ut. Men då kommer tråkmånsen inom mig fram och säger: En fin 501 - 502 kostar ca 100 - 125 kkr. För att det skall vara vettigt att ge sig på ett objekt som i annonsen borde ägaren skicka med 50 kkr. Objekten är för dyra i förhållande till renoveringkostnaderna och priserna på dom fina bilarna. Nu är det ju tur att alla inte är så tråkiga som jag då blev det aldrig renoverat några bilar! Citat från en gammal chef : "Det är ett helvete att kunna räkna, man får aldrig göra något roligt!" Mvh Mats |
|
|
Hmm bilen är nog billigt pga av att den är nog mätarskruvad! 0-500 mil! (*_*) Ha HA Ni får ursäkta mig är bara på bra humör idag! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Tack för alla kloka synpunkter! Frågan är varför man vill köpa ett renoveringsobjekt, när det kan vara billigare att köpa en färdirenoverad bil! På ett sätt är vägen(drömmarna) till en perfekt renoverat bil målet. När man eventuellt blir färdig, så är det kul att skryta med att man renoverat alldeles själv! Många som tar sig an ett projekt, tröttnar på halva vägen, vilket man kan se i en del annonser. När jag nu fått till mina andra bilar i skick, kliar det i fingrarna att få ta tag i en riktig utmaning! Nu tänker jag ta mig en funderare på hur jag skall göra! (Under tiden blir väl bilen såld till någon med mindre beslutsångest!) Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
Jag tror inte att du behöver oroa dig för att bilen skall bli såld i ett nafs. Eftersom jag mest gillar gamla bilar har jag har roat mig med att följa en del annonser på en del gammelbilar som intresserat mig, även om jag inte varit direkt spekulant på bilarna, utan bara för att kolla hur det går. Min slutsats är att det tar mycket lång tid att sälja en gammelbil idag, om den inte är i mycket gott skick, då säljs dom rätt fort. Dock med reservation att det skall vara ett "rimligt" pris,vilket i de flesta fall kan vara rätt svårt att sätta i gammelbilshobbyn. Mats BMW CS #5847 |
|
|
BarablåBMW: Om du slår till måste du ju byta nick här på autopower =) //Stenback |
|
|
Hej Stenback! Det är det som är det fina i kråksången! Här kommer utdra ur vägvrkets register: Regnr: FJS075 Färg: MBLÅ Fabrikat: BMW 501 A DE LUXE Årsmodell: 1955 Fordonsslag: PB Allt är inte vad det ser ut att vara! Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
Haha, du har då tänkt på allt.. :) Bara att slå till då. :-) Pärlan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.