AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.410

Problem med BMW telefon i min e39 / 2002 - telefonen fungerer inta.

la
44
larscph
545e Sedan 2023
Hej,

Jeg har en 530dA touring 2002 med original BMW telefon.

1 - det er som om at den ikke lader håndsættet, jeg har forsøgt at lade batterierne og montere dem i håndsættet. Da fungerer håndsættet bra og skriver "insert sim card" i displayet. Batterierne aflades efter noget tid selv om håndsættet sidder korrekt i holderen. Jeg har byttet til nye batterier i håndsættet, men det hjalp inta.

2 - Selv om jeg placerer et SIM kort i kortlæseren i midter konsollen skriver bilen "insert sim card" om jeg forsøger at aktivere telefonen. PIN kode er aktiv på SIM kortet.

Telefonen har aldrig fungeret.

Er der nogen, der har forslag til hvad der kan være galt?

Mvh.

Lars
Länk

jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Prova att stoppa in SIM kortet i den bakre kortläsaren. Den ska enligt BMW fungera bättre eftersom det är där huvudkortet ska sitta. Den kortläsaren som sitter under telefonen är till för X-tra kort om någon tex. ska låna telefonen och ringa på sitt eget SIM kort. Då tar den kortläsaren över funktionen från den bakre.

Det är också viktigt att du laddar dom nya batterierna till full styrka innan du börjar använda din telefon.

Lägg i batterierna i telefonen.
Stoppa telefonen i hållaren/laddaren.
Slå på tändning on/off.
Låt telefonen sitta i laddaren minst 6 timmar innan du plockar bort den ur hållaren.
Anslut gärna en batteriladdare på bilen, så slipper du tomt batteri på bilen till nästa morgon.
la
44
larscph
545e Sedan 2023
Hej - tack for dit svar!

Ved du hvor det bakre kortläsar er? Det er en Touring...

Er den placeret utrymmet i venstre side hvor navigation og CD changer sittar?

Jeg kan ikke hitta nogen information om det i manualen til bilen?!?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

jxp: Tror inte han har någon kortläsare där bak, åtminstonde har inte jag det i min 02:a med trådlös lur. Min lur var helt död när jag köpte bilen men det funkade att ringa via handsfree. Köpte sedan batterier och lät luren ligga i sin hållare minst ett dygn och sedan funkar det bra. Jag har satt mitt SIM-kort under luren.

Eftersom det står "insert SIM-card" så tyder det ju på att telefonen inte kan läsa kortet. Du sätter det på rätt håll? Vad har du för operatör. Jag kör med Vodaphone och kortet är från 2003.

___
//Ulf
la
44
larscph
545e Sedan 2023
Programmer: chippen på kortet vender jeg op og ind - det er rigtigt?

Jeg har prövat at sätte det ind på alle 4 håll, men det fungerer inta.

Kortet er hos TDC (dansk operatör) og er från 2004.

jeg frågade BMW i Lund og eneste förslag var at byta ut telefonboksen i bilen til xxxx kronor... Men de testade inta med et annat kort.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bästa sättet är väl att testa med ett kort som man vet fungerar i en annan bil. Det kan ju vara problem med kortet men det kan ju också vara kortläsaren som strular. Man kan ju också testa med ditt kort i en annan bil.

Bor du i Lund?

___
//Ulf
la
44
larscph
545e Sedan 2023
Jeg körer forbi Lund hver dag (jeg bor i Eslövs kommun og arbejder i Köbenhamn).... Er du när Lund?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

lars: du har mail...

___
//Ulf
cj
4
cjordan61
BMW 525d 2002 mod.
Hur gikk det ? Har akkurat samme problem i min E39 2002 mod. Skulle gjerne hitta en løsning.
le
224
leifeugen
540IA -02
Det är oftast fast i kortet alla kort funka icke tex köpta kort inte en chans,jag vet inte vad ni har för kort i Danmark,men åtminstone kom de ut med ett kort från telia-sonera som funkar med 2 kort med samma nummer och det är mycket bra,du kan använda samma nummer som i din mobil äntligen!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

cjordan61: lars hörde aldrig av sig till mig så jag har ingen aning om han fick igång telefonen.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag kör med Vodafone tvillingkort i min.

___
//Ulf
hej jag behöver hjälp jag har en bmw m5a 2003 med 16,9 navi tv skärmen och jag har köpt en nokia 6310i som ska va i min bil men den fungerar inte varför?? när jag trycker på knappen meny och sen telefon då vissar på skärmen aktivera telefon och ingeting händer vad ska jag gjora. tipsa mig tack,! ska man aktivera först? hur? jag har också bluetotch i min bil och i mobil och jag kan inte heler ansluta mobilen till bilen den hittar min bmw koplar och sen frånkoplar efter 2sekunder. kanske maste man först aktivera telefonen och sen ansluta bluetotch men hur ska jag gjora.???????????????????????? tacksam för svar!!och hjälp.

Toni M5
Ja
2
Jamil
528ia touring-98
325i-92
Är det någon här inne som kan tipsa mig om vart jag kan hitta en Bmw orginal telefon till min bil som är en 528ia touring E39. Min systers unge råkade spilla läsk på luren och sen dess så har den inte fungerat.

JK
Sv
182
Svane
535D F10 TMC
523i E39
Prova på Ebay...där köpte jag min telefon
//SP
Ja
2
Jamil
528ia touring-98
325i-92
Jag har varit där inne lite och tittat, men tänkte höra efter lite om det fanns andra tips också, men tack för tipset ändå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.