AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
493

Lossa värmereglagen

Följer Bimmers guide på att få loss värmereglagen men har fastnat på den sista vajern. Fick loss allting fram till den utan större problem men den sista får jag inte väck.

Någon som har tips på hur jag ska lossa den? Lyckas inte lista ut hur den sitter och vågar inte dra alltför hårt.
Kan fylla i att det är inget av de tre som ligger på rad. Är ju en vajer till sen. Tycker mig skymta någon gult på änden av den.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Du måste trycka ihop "klämmorna" i vajern ände. Den klämmer på tvären över vajern och är instucken i manöverenheten.

Se även: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Så det är samma princip dom på de tre första?
Försökt en timme till nu. Känns som att jag blir mer och mer hårdhånt så får ta en paus.
Man ser ju inte heller, svårt att gå på känn. Inga fler som har några tips? Vet att många har haft väck den.
kr
47
krrjon
525i -93
Har du tagit bort stereon då ser du betydligt mer. Jag var tvungen bort med stereon för att se ordentligt, trots att jag inte har den fjärde vajern.

/Krille
kr
47
krrjon
525i -93
Hmm lät lite konstigt det där, men jag mena att ja fick inte loss värmereglaget utan att ta bort stereon trots att jag inte har den fjärde vajern.

/Krille
Den är redan väck men gör inte så mycket. Skulle isåfall behövt ha väck den analoga klockan men har inte gett mig in på det än.

Ska ge det en nytt försök idag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.