|
|
|
|---|---|
| Är det någon här som testat chippet till 328 som itsfun säljer? | |
|
Är oxå nyfiken. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Bra pris e de iaf. Frågan är hur mkt de hjälper? | |
|
Exakt min tanke. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Autopower har ju testat chipning på bensinare tidigare.. Länk Kanske inte direkt jämförbart då det är annan motor och annan trimmare, men värt att läsa iallafall! Personligen tycker jag chipning på insugsbilar är lite som sportavgassystem.. Man hävdar bra mycket mer än det som egentligen levereras av modifikationen. Det mesta ligger i huvudet på ägaren, däremot blir det förmodligen en viss förbättring även "på riktigt". //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
|
Polaren har en 328i 96 med chip, filter och sportavgas.. Den bilen har en HELT annan karraktär än min. Mycket rappare respons. Problemet är att den var redan modifierad när han köpte den så vi vet inte vad som sitter i den, men skillnad är det. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Om polarens 328 är en coupe eller sedan är det skillnad på vikten också, en cab är lite tyngre. Jag har själv monterat i ett superchips och bytt filter och sportavgas i min 325, lite bättre knuff blir det, när jag körde på rullande landsväg gav den 217 hk. Men skillnad som "en helt ny bil" är det inte. Kanske ska tillägga att bromsbänken var vid bmwcs-träffen på knutan, har hört en del andra som sagt de fått knepiga värden vid de bromsningarna. / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ Länk |
|
|
Han har en cupé, vet inte exakt vad den väger men min väger 1510. ///Micke Min cabrio Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kast ur skakburken i skuffen så tjänar du 10 hkr dessutom gratis :) ///MVH Hasso Länk |
|
Hehe, En cab är fel bil om man skall spara vikt... Fast Micke kanske inte skulle må dåligt av att tappa några kilon :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hasso: Basen väger inte 100 kg. :-) Wendtan: Då skulle det bara se löjligt ut, måste ju synas att man har råd att äta. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Olsson: Prova byta fälgar till OZ Superleggera så ska du få se på kvickare bil, lägre ofjädrad vikt bla... Eller lär dig köra bil, det blir inte bättre av att ha mer hk, titta på mig:)) Fyrkantiga lådan:)) |
|
|
Övervikt = framgång? Vart är världen på väg :D Ger ett chip verkligen nån nämnvärd effektökning i en sugmotor såsom 328ans? _Uppmätt_ alltså, inte placebohästar... /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
| Bättre att chippa 325 , den får mer toppeffekt än 328 och jag har en polare med en chippad 325+ sportavgas och filter och hans bil går något bättre än min 328 på toppen, vore kul att chippa en "ostrypt" 328 för då blir nog 325 rejält bakom. | |
|
Jag har JWR/Itsfun-programvara i min bil. Största anledningen till att jag gjorde detta var för att jag ville få en egen erfarenhet och uppfattning, det finns så många som kan så mycket men faktist inte vet ett dugg. Dessutom är jua väldigt skeptisk av naturen ;) Resultat?: Jag upplever bilen som rappare och piggare, självklart är det inte 50 hk vi snackar om men en bil som känns roligare. Min bil: Länk |
|
|
Oljekyld:Har du kikat hur soppa förbrukningen blev efter chippet? Mvh Danne |
|
|
JAg har inte gjort nån seriös mätning av förbrukningen men jag tror inte att den är så värst mycket lägre. Det lär ju skilja från motor till motor, precis som effektresultatet. Min bil: Länk |
|
|
Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.