AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
705

6,5" vid fötterna.Hur??

JanE
Hur får man dit 6,5" vid fötterna? Måste man riva hela inredningen eller ... Orginalhögisarna sitter ju fast i plastpanelen, dem kan väl aldrig hålla för 6,5" va?!?! Hur f-n ska jag göra. MDS-killen ville ha 1500:-för nya bafflar=nya hål eller. Bitte hilfe!!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Gör så här;

1. Skaffa distansringar från Backes (Länk Klicka sedan på Billjud följt av ...,Distansringar...)

2. Ta loss kickpanelerna i bilen och gör hål i dem efter distansringarna.

3. Modifiera distansringarna (eller be Backe göra det från början) något så att du kan använda kickpanelens originalinfästningar när du sätter tillbaka dem.

4. Skruva fast distansringarna bakifrån kickpanelen.

5. Riv ur original högtalarkorgen (av någon form av dämpmaterial) och ersätt med dämpull.

6. Tillbaka med kickpanelerna och i med 6.5"-högtalarna.

Jag har gjort enligt ovan och det blev ett enormt bra ljud (med Impact 2-vägs kit, diskanterna i instrumentbrädans mellenregisteruttag).
JanE
Tjena Kane!
Tack för dina ansträngningar. Det verkar ju inte så jävligt, oops. Ska prova.
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Hur gör man på en E30? Det är inte riktigt samma konstruktion.....
Jorma Tiainen
Charlie: tänkte du sätta in 6,5" nere vid fötterna?? då kan du ha problem... det e nog inte tänkt att man ska bygga ljud i en E30.. Du måste få tag i 6,5" med litet monteringsdjup å dom kostar... På höger sida kan man inte bygga distanser, tyvärr tar handskfacket i då... men jag tänker göra så här: köpa ett par 5,25 tvåvägshögtalare (lite dyrare variant) å sen diskanter i a-stolparna... själv e jag nöjd med mitt ljud.. har bara 2 10" i låda bak i skuffen.. man ska ju rejsa med BMW man vad gör man med liten motor?? Man spelar mera bas... =) livet börjar vid 50Hz.. hoppas det går bra.. Lycka till..
har hört att backes kickpaneler är byggt av ett material som ger resonanser.. har dock inte testat själv, bara som jag hört.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
henkeboy
E de nån som vet hur man gör på en e-28. Fram högtalarna är ju rektangulära.
Jo
102
Joppe
BMW 325iC 93:a
Du som ville sätta i 6;5 or fram i E30 kan få köpa ett par distanser av mig, obs ej färdiga ej klädda och ej inpassade 100 ännu men handsfackett går att öppna osv, du får dom för portot!
henkeboy
ingen som vet hur man sätter in högtalare på bästa sätt i en e-28????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.