AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
554

låg ljudnivå från basen i bagagen

he
18
herge
518i -92
Hallå nu var det hela installerat och klart. Tog mig ca. 7h att flytta allt från gamla bilen till BMWn, steg, kablar och sub.
Dock ett litet problem. Innan på min Nissan micra så var det ju i princip fri luftväg bak till bagagen men nu på min 518 så är ju bagagen så extremt ljudisolerad från cupén vilket bidrar till att basen hörs mycket dåligt trots mycket kräm. Öppnar man bagageluckan så är det ju ett jäkla ös så grejerna fungerar ju uppenbarligen som de ska.
Har läst om några som gjort basreflexportar upp till cupén genom hatthyllan men gillar inte riktigt att såga i grejerna. Någon som har några andra bra ideér eller lösningar som fått fungerar för er eller ska jag göra 2 hål och skaffa basreflexportar?
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hallå, har du provat sökfunktionen ;) ne men du har ju skidluckan, har du tagit bort plåtbiten bakom armstödet? samt att du ev. måste ta bort eller göra ett hål i filtbiten bakom. Sen riktar du in basarna i kupén

//Simon
he
18
herge
518i -92
har ju ingen skidsäck mojäng på 518 så det är där problemet ligger och ska jag göra hål in till kofferten så är det såg som gäller och därav problemet. Men sågen verkar vara det enda sättet typ :)
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jo men jag hade heller ingen skisack, plåten är stansad, kolla igen. Den sitter bara fast på några få punkter, bara att vålda lös den.

//Simon
he
18
herge
518i -92
ok Simon strålande jag ska ta mig en titt och sökfunktionen gav en del andra bra tips. ;)
Gör det _stor_ skillnad mellan att ha denna plåtbit borttagen eller inte?
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Kan lova att den där plåtbiten gör ALLT!! Sen när du har hålet där, rikta in basarna mot kupén, och täta helst runt lådan så basarna endast spelar in i kupén och inte in i bagaget nåt.

Men e34 är en svår bil att få basen in i kupen på, relativt alltså mot andra bilsorter

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.