|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag är fortfarande irriterad över vägtullarna i Stockholm när jag får läsa det här: Länk Att världsmarknadspriset och dollarn går upp kan man ju inte göra så mycket åt. Men alla skatter och s.k. avgifter som staten (läs Persson) lägger på. Är det inte dags för ett regeringsbyte nu ?! | |
|
Absolut dags för regeringsbyte. Trängselskatter, skatt på skatt och moms på det.. Man kanske skulle bilda en stat, då kan man bli rik. |
|
|
Det är dax att göra oss av med Miljöpartiet, roten till allt det onda... Keep Your Distance! |
|
svintoleffe |
Dom som måste är miljöpartiet resten kan stanna. För om vi byter till dom andra dåp skulle dom öka bensin dubbelt upp.=((( Länk Bimmern MVH Leffe |
| Det är ju Göran Persson som styr om ni nu skulle tro d... | |
|
Reflekterar över en sak... Det kvittar nog vilka som styr =( Det lär gå upp... Men enligt mig så får dom öka skatten bäst dom vill, dom kan ju glömma att dom ska få mig att köra en mer bensinsnål skit bil istället. Smakar det så kostar det =) -= BMW! Do I need to say more? =- |
|
|
Mina informationer säger mig att t o m igår förmiddag kostade soppan 8:03kr i filipstad, Värmland... Asken |
|
|
Vissa städer har ju den lyxen att nästan alltid ha lågt bensinpris när dom lagt alla mackar på samma ställe...fusk! De är helt klart dags för ett regeringsbyte,börjar gå lite för långt nu... Visst,de kanske inte blir någon större skillnad första tiden,men viljan att inte ha superhög skatt på allt finns ju där. Blått=bra/bättre för dom som jobbar Rött=bra/bättre för arbetslösa och bidragstagare |
|
| I like your attitude Emelie | |
| Haas: Citat [Rött=bra/bättre för arbetslösa och bidragstagare] stämmer fullständigt. Det som har gjort att dom röda har suttit så länge är ju att dom har gjort en stor del av det svenska folket beroende (förslavade) av deras politik genom barnbidrag, bostadsbidrag o.dyl. Det svenska folkhemmet är i stor utsträckning uppbyggt på att göra det omöjligt för låg/mellaninkomsttagare att leva på sina löner genom att ha en tokhög skatt, och att sedan göra dom beroende av deras politik genom bidrag. | |
| Spelar ju ingen roll vem de folkvalda är när fenomenet vågmästarroll finns. | |
| Det är sant Rob. Vågmästarroll är ett gissel. I synnerhet när ett parti köper ett annat partis röst så som sossarna köpte miljöpartiet i trängselskatt-frågan... Ett inte helt demokratiskt förfarande om man säger så. | |
| Och "bidragsnorpare" kommer alltid att finnas så länge dem får ungefär lika mkt av att sitta hemma som att gå till jobbet. Allting handlar om motivation, är man motiverad att jobba gör man det. | |
|
Jag fattar inte vad en politisk debatt gör på detta forum över huvudtaget? Sen ska jag kanske ta och rätta era smått missvisande inlägg här en aning A-kassa, sjukpenning osv är inga bidrag utan det är en försäkring som alla arbetande sätter av pengar till genom att släppa % av sin lön till den försäkringen, via skattesedlen samt via inbetalning via facket. Ni som lever i den villfarelsen att bränslepriserna kommer att sänkas för att det blir en röra av M-C-FP-kådisar mfl ni får gärna göra det...men det finns inte en chans i helvete att dom kommer att släppa på den skatte intäkten. Nej ni får nog räkna med att soppan kommer att trilla över 13;- litern snart och troligen inom snart är den uppe i 15:- litern oavsätt vem som sitter och styr. |
|
| Nej tyvärr så kommer vi nog få leva med höga bensinpriser i framtiden oavsett vilka som regerar vårt land. Vet inte om jag vågar tro på sånt valfläsk som tex Kd kommit med om att sänka bensinskatten | |
|
Pelle Persson: A-kassa,sjukpenning etc är bidrag som vi alla betalar in till det svarta hållet=staten. En viss del betalas även av arbetsgivaren i form arbetsgivare avgift eller andra former av skatter/moms. En högre bensin pris blir det oavsett om det är en höger politik som förs eller som nu en vänster vriden politik som nästan är mitten:) ursäkta om vi gled ifrån ämnet en anningen |
|
Paap Reeder |
... nu blir det bråk i Iran och till midsommar kommmer en liter bensin att ligga mellan 15-20:-. MVH /// Paap R |
|
Japp, nu har den här tråden blivit lite väl politisk men det blir väl lätt så när man pratar bensinpris. Sen var väl mitt initiala inlägg inte helt opolitiskt heller så jag får väl ta på mig en del av detta. En tanke som just slog mig är dock att bensinpriset inte påverkar folks bilvanor nämnvärt. Trots diverse åtgärder för att fördyra bilåkandet (i syfte att minska trafiken) så kör vi ju ändå mer och mer bil. |
|
|
Det är ju så det ska vara. Jag tycker det är riktigt tråkigt att skatter ska tvinga in oss alla i ett fack där ingen har råd att äga en bil som har större motor än 1.2 förrutom just dom som satt skatterna då ;-) (ops politiskt?) -= BMW! Do I need to say more? =- |
|
| Emelie: Ja, jag kommer nog alltid att köra motorstark bil, oavsätt vad politikerna hittar på. Köper jag någonsin en 1.2-motor så kommer den sitta på en tvåhjuling :0) | |
|
Asken> Enligt lokaltidningarna håller det på att klinga av, Statoil är tillbaka på normalpris och Shell kronan under detsamma. Högre än de låga åttor som soppan gjort där några veckor. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.