|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vilka erfarenheter har ni av chippning av en 525 E34 av årgång 94 eller likvärig? #1 Vilken tillverkare har ni använt er av? #2 Skillnad i effekt/bränsleförbrukning? #3 Hur ser man skillnad på de olika chipen? (Gärna bilder!) Är Originalchipen helt svarta eller står det BMW eller liknande på dem? Vet nämligen inte om min bil är chippad eller ej=( Tack på förhand! | |
| Har en 525 -92 med chiptrim, vet dock ej märke men ska leta upp kvittot och kolla, har inte märkt någon nämnvärd skillnad i bensin förbrukning men lite extra krut har man märkt att det är :) | |
|
Okej, ja det får du gärna göra! Ingen mer som har något tipps om märke att satsa på? |
|
|
Vet inte vilket märke jag hade på mitt chip. Vågade mig på att köpa ett kopierat men det fungerade kanon! Sänkte bränsleförbrukningen märkbart, närmare 0.05l/mil. Piggare (notera att det inte var någon aha-upplevelse...), motor som svarade snabbare på gas och accelererade utan "ryck" som M50 gärna verkar göra original. Höjt varvstopp, vet inte hur mycket för jag vågade inte mer än 7200 varv/min. Köp dock inte av BSR om de fortfarande säljer till gamla BMW! Fick reklamera detta då tomgången åkte jo-jo, skenande lambda värde på SBP samt DME programfel på BMW´s diagnosverktyg. Bilen gick bättre men var skräp i övrigt enligt ovan nämnda saker. ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
| Är det inte fler som har chippat sina E34or? | |
|
Jag har chip i min 525:a, vet dock inte heller märket då bilen var chipad när jag köpte den. Men den går riktigt bra för att vara en 525:a... Min förbrukning ligger på ca 0,9 vid lugn blandad körning. Här finns en film när jag axar... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.