|
|
|
|---|---|
|
Skall snart trava iväg till posten och hämta ut min inhandlade Pace polermaskin. för sommarens massage av 540.n:-) Jag har läst här o där rekommendationer om att lägga in mer fett i växelhuset. Någon som kan tipsa på vilket fett man skall använda till dessa samt till Cyclokopiorna. Mvh Göran Min bil Länk | |
fyllecaj |
det kunde Bustorp svarat på men han är inte kvar här tyvärr sök på hans inlägg |
|
oppsan, har han svikit oss den busen...Ok han hänger väl på Stackens kanske.. mvh Göran |
|
fyllecaj |
han är avstängd |
|
OK. då förstår jag. ///Göran |
|
|
Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Ok, nu har jag fyllt på med fett i växelhuset på min Pace och Cyclokopia. Båda blev märkbart tystare, i synnerhet dubbeltrissan som slutade yla. Hur länge det håller i sej får väl framtiden visa, det känns i alla fall trevligare. Hörselskydd bör man ju ha i vilket fall som helst. På Polermaskinen var det busenkelt, bara 4 skruvar o lossa kåpan. På dubbeltrissan lite mer bökigt då den delar sej i 3 delar och kräver lite mer varsamhet o piller för att få ihop den igen.Tidsåtgång ca. 15 minuter Min bil Länk |
|
| Nu har ju Autopowers legitimerade polerare redan länkat till en kanonsida,och du Forry har löst dina problem,men den gamle Bustorp hittar ni här på deras forum: Länk | |
|
Tack Micke o alla ni andra, Tommy har en mycket fin sida. f.ö så hänger bustorparn på Stackens också:-) Frid o fröjd på er Göran Min bil Länk |
|
|
Forry: Vad använde du för fett? Köpte en billig maskin igår och den behöver nog lite kärlek innan helgen.. =) En trimmad traktor är fortfarande en traktor |
|
|
Jag köpte Sonax Multifunctional Grease (universalfett) på Clas Olsson Men det går nog med hjullagerfett lika bra. |
|
|
Fint det! Tänkte att det var nåt specialfett eftersom ni länkade till div. sidor.. Usch, inte sugen på att polera i helgen.. Tur att man har stereo och polare i garaget.. Samt öhl.. ;) Trevlig helg på er! Mvh Elias En trimmad traktor är fortfarande en traktor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.